Forum > Demolåtar
cykeln - Till dem som tänkte tanken om borgargardet
Asti:
Riktigt bra det här! Fin känsla i sång och gitarrspel!
Bra ljud dessutom, kanske jag skulle föredragit lite mindre reverb.
Tror du att banjo passar in i detta? Är nog lite tveksam....
Däremot kanske bas och möjligen några stämmor, men tycker det funkar utmärkt så här!
Om du lägger på bas kan jag tänka mig även trummor med tango-rytmer.
Som jag sagt tidigare - tycker du ibland påminner om Lasse Tennander och Anders F Rönnblom
och det här tror jag inte dom hade gjort bättre!
/Asti
Harmonica mike:
Svinbra det här Stefan.
Du behöver inte fundera på nåt mer i denna.Kör den så här live det kommer uppskattas det kan jag lova - du är en vistolkare/textfantom i svenskt toppskikt helt klart.
En annan grej:
Såg att "våran" Freddy var i Luleå och lirade med nåra countrykillar från Kiruna,hade jag vetat det så hade jag varit där..endast 4 mil :( dom fick lysande recensioner i NSD..
Mike
Roffe H:
Jag gillar verkligen din melodi till Dan Anderssons text, passar som hand i handske. Kanonbra. Din röst bär fram texten också. Ska verkligen bli spännande att följa forsättningen. Bra jobbat!
mvh Roffe H :D
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.11.2012, 10:41:15 ---En annan grej:
Såg att "våran" Freddy var i Luleå och lirade med nåra countrykillar från Kiruna,hade jag vetat det så hade jag varit där..endast 4 mil :( dom fick lysande recensioner i NSD..
Mike
--- Slut citat ---
Ja, han spelade tydligen i Luleå i helgen, tillsammans med Markus Fagervall (idolvinnare i 2006) och Tony Björkenvall (Willy Clay Band).
1up:
Ryser av välbehag här efter två genomlyssningar. Bra frasering och rytmik. Det märks det är genomtänkt. Jag gillar det och vill gärna höra trummor och bas till.
Jag skulle nog ta lite EQ på gitarren för att kapa en aning i mellanregistret någonstans. Sträng-/plockljudet är något framträdande i mina högtalare.
Fint. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida