Grattis Eddi
Åter till ordningen.
När jag spelar in min cajon så mickar jag en mick i fronten nära(5-10 cm)där jag spelar "virveln".Fördelen med det är att jag inte behöver slå med hela handen för att åstadkomma ett bra virvelsound,det räcker med pekfingret.Sedan kör jag en mick en bit utanför hålet på baksidan för bastrumman.Den spelar jag med handleden tryckt mot fronten och daskar till med handflatan..Det är min teknik,det finns förmodligen flera.Mina strängar har slackat med åren så jag får med lite rassel i bastrumman.Men det är en annan historia,fast det passar perfa till blues/soul/rock,nu kör vi din:
Det låter som om du slår med hela handen för virvel soundet.Lite avsaknad av "sejarmattan" i virveln..Om du byggt själv,har du strängar eller nån annan grej för soundet på virveln? Jag och Maxb hade en massa hyss(läs:överläggningar) för oss för ett par år sedan då vi diskuterade cajon bygge
Max experimenterade med olika grejer för "rätt" virvelsound..Du kan ju kolla i den tråden om du vill.Har du köpt den färdig så kanske det bara är en mickningsfråga..Alternativt lite justering i låddan.
Du har lagt sången lite onödigt högt(för mig)då jag bara ville lyssna på cajonen,släng upp en verre utan sång också så får jag lyssna igen.Bassoundet från "låddan" låter bra.
Bra munspel!
Mike