Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Larsson - Black angel

<< < (2/9) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2012, 12:28:47 ---G:
Ja mixen lutar väldigt..Det behövs nåt som väger upp i andra sidan,men det var så här jag fick den.Så jag testade lite piano med begränsad framgång,men tanken var soft utan krusiduller.

Bjurte.
Ja det finns ju några "grodor",eller rätt många..Tänkte nog för mycket på förra collabet med Jocke å cykeln då jag lirade in det här  :rolleyes:
Fusk att midieditera så du får gärna sätta ett grymt pianosolo  :P :),skämtar bara.Det fixar sig då liret satt sig i huvudet på mig.
Jag håller med om Larssons gura,fetgrymt.Men den lutar som sagt väldigt i mixen.Visst,jag funderade på sång men inspirationen för det tröt..

Tack för kommentarerna boys

Mike

--- Slut citat ---

Kanske räcker med en S1 shuffler el likn plugin o bara vrida rätt den men jag tror även frekvensinnehållet skapar "lutet" ;)

Harmonica mike:

--- Citat från: tigersoul skrivet 02.11.2012, 12:30:32 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.11.2012, 12:28:47 ---G:
Ja mixen lutar väldigt..Det behövs nåt som väger upp i andra sidan,men det var så här jag fick den.Så jag testade lite piano med begränsad framgång,men tanken var soft utan krusiduller.

Bjurte.
Ja det finns ju några "grodor",eller rätt många..Tänkte nog för mycket på förra collabet med Jocke å cykeln då jag lirade in det här  :rolleyes:
Fusk att midieditera så du får gärna sätta ett grymt pianosolo  :P :),skämtar bara.Det fixar sig då liret satt sig i huvudet på mig.
Jag håller med om Larssons gura,fetgrymt.Men den lutar som sagt väldigt i mixen.Visst,jag funderade på sång men inspirationen för det tröt..

Tack för kommentarerna boys

Mike

--- Slut citat ---

Kanske räcker med en S1 shuffler el likn plugin o bara vrida rätt den men jag tror även frekvensinnehållet skapar "lutet" ;)

--- Slut citat ---

Ja det kanske kan gå med en sådan mackapär..Fixar det sig inte så blir det en väldigt myskoljudbild om jag ylar.Snyggar jag till pianot och disteriet så kan den ju passera som instrumentalare.Inga metronomer eller fasta tempon i den här så det är inte så lätt att lira till då man inte "ser" kompisen..men liite bättre än detta skall jag nog fixa då jag lyssnat in mig ordentligt på låten.

Tack för kommentaren tigersjälen,du får gärna testsjunga om du vill.Men att sjunga blues med feeling är inte så lätt.

Mike

Jocke:
Du har ju världens "flow" nu - kör hårt! ;-) Känslan för blues hittar man väl när man blir riktigt nedstämd, uppgiven och deppig men det är ju inget man vare sig söker eller längtar efter... kul att du mår bra!  :P

MaxB:
Ja det kan bli skönt det här. Guraliret är najs pianot söker,,,  :o och finner ibland...  :lol:
Fungerade hur jag skulle uttrycka det men ser att det redan är kommenterat så...
Med lite övning hittar pianisten det han avser. Nu lutar mixen i mina lurar men det kan i nuvarande verre måhända fixas med något snabbt litet eko på högersidan från gitarren, så att det väger upp.
Trevligt med colab på detta sätt.

tigersoul:
Sjunga blues? jag? njaa... måste nog bli lite mer konfident först med rösten haha :P inga lätta grejor!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion