Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - Fear of Death Unsettles Me
tsmalmbe:
Första inläget uppdaterat med hoppeligen lite bättre trummor, eller så är det betydligt sämra. Ljudet är papprigt, för det är så jag velat ha det och så är det inspelat. Modifierade reverbet och soundet lite.
Slutet omformat.
MaxB:
Har lyssnat en gång till. Det tål att lyssnas på många gånger.
tsmalmbe:
virveln pch trummorna, sångnivåer. det är kanske det som är intressantast.
tack åt alla som orkar, det är ju inte lätt på något sätt.
Harmonica mike:
Jag har kört mixen i alla lyssningar jag har och hos mig låter det fantastiskt bra.
Virveln är mycket av en smakfråga till egna referenser.Hos mig låter den bra,och förstör inget i ljudbilden varken i denna mix eller i förra.Den gör vad den ska,håller pulsen och hörs perfekt i ljudbilden.
En annan kul disskussion är baskaggen,men har inget med ovanstående att göra.Här sitter den som den ska.Dvs,den hörs inte men den känns.Läste i en musiktidning för en massa år sedan där en mixguru skrev:"baskaggen skall inte höras,den skall kännas".I förhållande till det så är du helt rätt ute.
Jag har inget att tillägga Tsm,det är ett stort stycke med spännande och musikaliskt kluriga infall som tilltalar mig samt en riktigt bra ljudbild.
Mike
aROCKER:
Snyggt TSMalmbe!
Spännande stycke.
4/5...hade det varit lite starkare sångmelodier, mindre cymbalspel(gillar inte splashen) och att det inte blir så kyrkliga körer.
...mer rock än "operateater" hade varit grymt.
Måste lyssna mera!!
Bra jobbat!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida