Forum > Färdiga produktioner

tsmalmbe - Fear of Death Unsettles Me

(1/6) > >>

tsmalmbe:
[img align=right width=400]http://i1.sndcdn.com/artworks-000033947087-kw3418-original.jpg?2479809[/img]
Hej på er. Lyssna först så berättar jag mera sen med en riktig keyboard. hoppas soundcloud-biten blev rätt. Kan inte kolla det på iSkräp.

Detta närmar sig färdigt, men kommentarer tas emot. Arr kommer inte att ändra dramatiskt, vilket ni kanske förstår då ni plogat igenom begabbelsen.

Grejen baserar sig på ett engelskt poem, Lament of the Makers (Lament of the Makaris). Det är en uppdateraad version av originalet som jag använt som tematik. Utöver detta har jag tillsatt en "berättelse". Hela texten kan jag lägga upp ifall intresse finns. Bottenmaterialet finns här: http://www.thingsthatfall.com/ballads/lament.php

Lite tech-info:
- över 100 audiospår
- mixat i 20 grupper
- 5 aux (FX)
- 50GB projektstorlek
- 2700 inspelade WAV-snuttar (i Audio-foldern)

Processen har påbörjats i januari 2012, så jag har jobbat på detta i 11 månader. De senaste 3 månaderna intensivt, under sommaren inte alls.

Instrument:
- cello (vst, midi)
- "synth" i intron och pumpande dägä-dägäsynth i slutet (vst, midi)
- orgel (vst)
- nylon-, akustisk och elgitarr
- elbas
- trummor
- bongotrummor
- klockspel
- munspel
- klockor ett flertal, skrammeleffekter, kattmatburkar, shakers etc. etc.

Medverkande: mahan på ett trumparti vid 7:00-8:05

Mikrofoner:
- Sång och klockspel, "puktrummor" etc monokällor:  Neumann TLM103
- Akustisk gitarr, bongo, etc stereokällor: AKG C414/C391 i M/S-format
- Elgitarr: Line6 "röd" genom JCM 900 in i 2x8", upptaget med en bandmick och en Sennheiser MD412 (alla "sound" är fastbrända vid inspelningskedet, inga vstgitarrpluggar har använts)
- Trummor: Audix (D2, D2, D3) (tom), AKG D112(bastrumma), 2xC391 OH, SM57x2 (ride+virvel), Beta 57 (virvel), AKG C414/C391 i M/S-format rum

Preamps:
- Midas XL42
- SSL Xlogic VHD
- Motu828
- Presonus Evreka
- ART TPS

VST:
- Huvudsakligen Voxengo, TC Electronic och UAudio. Någon annan udda kompressor och eq också.

http://soundcloud.com/thomasmalmberg/fear-of-death-unsettles-me

pxm:
Det låter ju rätt häftigt !!!!
Eget och personligt...
Skiftande men håller ihop..
Gillar den här på något vis.

mvh

Harmonica mike:
Bra ljud i stycket Tsm,akustisk hårdrock - inte så dumt.Vädigt långt,men jag kokade kaffe och donade på så det slank ned.Alltet hänger ihop bra.Fräckt med promenaden där på sista tredjedelen,nästan över till country efter det - många djärva grepp i detta stycke.

En fråga,hur länge har du hållit på med det här? Det här sätter man inte ihop på en kaffe rast.

Slutsummering - Jag gillar det,trots längden.

Mike

bjurte:
Imponerande Komposition!!
Bra ljud överlag,kanske man kunde önska sig lite mer solon när stycket är så långt,men visst funkar det ändå!!
Undrar liksom Mike hur lång tid ett sådant här stycke tar att få på pränt,från ide till färdig låt??

Asti:
Imponerande musik-kollage du skapat!
Gillar bäst partiet efter 15 minuter med tempoändringen och kanske
ännu mer partiet efter 16 minuter med chorus(?)effekterna och kören!
Tycker att lead-sången skulle upp lite mer på vissa ställen där man får problem att höra texten.
Fear of death unsettles me - hey ho, hey ho... Skön galghumor! :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion