Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - Fear of Death Unsettles Me
Jocke:
Imponerande mycket jobb du lagt ner! :) Ska inte fastna vid detaljer - många andra har kommenterat det redan och jag sitter inte vid tillräckligt bra lyssning just nu... Även om jag inte gillar allt så får jag aldrig tråkigt trots att det är ett långt stycke - tycker det är ett gott betyg! ;-) Däremot saknar jag en hook i början som väcker intresset...^^
MaxB:
Du har uppenbarligen fokuserat på ett tema! :lol:
Mycket jobb bakom inspelningen och arrangemanget.
Jag skulle vilja ha mer basfrekvenser då jag lyssnar men antar att du har bättre koll än jag så jag nämner väl inte det.
Sen gillade jag inte riktigt det här virveltrumljudet som jag hörde i första halvan men det är jag det.
Wernborg:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 26.10.2012, 23:33:46 ---
--- Citera ---Mixen är på det hela taget väldigt bra. Trummorna undantaget.
--- Slut citat ---
Samma fråga som tidigare. Är trummorna skit hela låten igenom?
--- Slut citat ---
Skit är verkligen att ta i. Soundet på resten i produktionen är verkligen toppklass och då sticker trummorna ut som något under toppklass. Jag har själv inte kompetens att tala om varför jag inte tycker det låter super, men i mina öron är soundet lite åt det hållet vi själva fick till när vi mickade upp trummor med sångmikar och spelade in på kasettportastudio. Främst är det alltså virvel, men särskilt cymbalerna som blir lite fnissiga hör jag när jag lyssnar i hörlurar nu. Lyssnat igenom hela kalaset tre gånger på raken nu och måste verkligen säga att detta är vansinnigt bra och intressant lyssning hela vägen igenom. Du säger att du inte är gitarrist, men det är inte många gitarrister som är så här påhittiga och progressiva under så lång tid som detta verk pågår. Visst, det är inte supertajt alltid och det kan du fixa om du vill.
Jag är gärna med och spelar lite som svar på din "inbjudan" tidigare. Skicka ett pm med gitarrfritt på de delar du vill ha hjälp med så ska vi se vad jag kan hitta på.
MaxB:
Nu ser jag att jag inte var först men att kommentera virveln. Papprig var ett bra ord från Wernborg, det är nog så jag skulle beskriva min upplevelse av virvelljudet.
tsmalmbe:
jag får öppna trumpaketet imorgon och kolla rums och oh för cymbalerna och virvelmickarna. soundet är olika under olika partier vilket beror saker, får se vad jag kan göra åt det.
wernborg har en privatfil på soundcloud, men kanske kag måste skicka en länk? jag vet inte hur det fungerar riktigt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida