Forum > Färdiga produktioner
Goat Shrine - The opening of the tomb
ynot:
fan vilken skön början..
dart vader på sång ?
men lite mixning inte fel
det finns en omsorg runt låten som känns äkta vilket är jätte bra .
men gittar ljuden suger lite ibland. eller så är det basen som fattas för att backa upp det ..
klockan har precis passerat midnatt o jag blir lite skraj vilket säkert är meningen..
fila vidare.. inte illa, inte illa alls .. tony
DåligtGehör:
+ Många sköna övergångar där inte minst trummorna är klart sköna. Gillar verkligen trummspelet i den här! Ömsom tungt och segande för att plötsligt gå loss i sköna kaskader.
+ Tunga ödesmättade mäktiga partier blandat med finstämt!
+ Omväxlande och fantasifullt.
- Ja det kan låta bättre på många håll.
- Åh nej, måste röster låta så där som troll och tomtar i en sagofilm. Jag tycker det sänker låten. Förlåt det är säkert jättefräckt bara jag som inte fattar :mellow:
Även om trummorna låter rätt dova så har de ett mycket fylligare sound än man brukar höra på folks "hemkörda" med trumplugg. Är det riktiga trummor?
Goat Shrine:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 21.07.2007, 23:58:16 ---Kör ut spårena som WAV-filer så gör jag en mix (om du inte har projektet i Cubase 1-2-3?). Detta är bra, men mixen är ... vad den är.
--- Slut citat ---
Jag har projektet i Cubase 3. Behöver du inte WAV ändå?
Goat Shrine:
--- Citat från: ynot skrivet 22.07.2007, 01:08:21 ---fan vilken skön början..
dart vader på sång ?
men lite mixning inte fel
det finns en omsorg runt låten som känns äkta vilket är jätte bra .
men gittar ljuden suger lite ibland. eller så är det basen som fattas för att backa upp det ..
klockan har precis passerat midnatt o jag blir lite skraj vilket säkert är meningen..
fila vidare.. inte illa, inte illa alls .. tony
--- Slut citat ---
Kul att du gillade låten. Det finns ingen bas överhuvudtaget, ska väl köpa en billig bas snart.
Goat Shrine:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 22.07.2007, 01:45:53 ---+ Många sköna övergångar där inte minst trummorna är klart sköna. Gillar verkligen trummspelet i den här! Ömsom tungt och segande för att plötsligt gå loss i sköna kaskader.
+ Tunga ödesmättade mäktiga partier blandat med finstämt!
+ Omväxlande och fantasifullt.
- Ja det kan låta bättre på många håll.
- Åh nej, måste röster låta så där som troll och tomtar i en sagofilm. Jag tycker det sänker låten. Förlåt det är säkert jättefräckt bara jag som inte fattar :mellow:
Även om trummorna låter rätt dova så har de ett mycket fylligare sound än man brukar höra på folks "hemkörda" med trumplugg. Är det riktiga trummor?
--- Slut citat ---
Trummorna är expansionen Vintage rock till EZdrummer. Jag fastnade för virvelljudet. Det låter dovt, det håller jag med om. Men det kan nog fixas med lite EQ. Jag förstår vad du menar med rösten, men va fan, visste inte vad jag skulle göra :D. Ville ha lite Evil dead stuk på rösten och joxade fram nåt, lite camp över det hela. Det var väl det eller growl, men sånt hade jag i andra projekt. Kul att du tyckte den var omväxlande förresten, önskar bara jag kunde sjunga mer än några ord i taget.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida