Forum > Färdiga produktioner

Goat Shrine - The opening of the tomb

(1/3) > >>

Goat Shrine:
LÅTNAMN: The opening of the tomb
ARTIST/GRUPP: Goat Shrine
GENRE: Hårdrock
LÅTLÄNGD: 4:38
KOMPOSITÖR: Stefan Wallin
PRODUCENT: Stefan Wallin
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3

Tänkte jag skulle försura tillvaron för alla genom att lägga upp min senaste låt här :P Jag är ny här, treat me gently,hehe.

mahan:
Ojaa,

Verkligt tungt o dystert, lite Rammstein-inspirerat. Trummorna sticker ut, borde skäras av i nedre registret aningen. Märks att det jobbats en hel del med detta, många små detaljer, snygga breikar.

Snyggt jobbat!

h. JOhan

Burnin Sven:
Jag gillar oxå håller inte riktigt med om trummorna utom att dom tidvis lirar lite högt och där förrsvann pukorna hmm. Struntar i att prata mix går över tilll låten som sannerligen är spännande nä fan det går inte tillbaka till mixen. Ärligt talat det här är för bra för att lämnas så här påt igen bara i värsta fall låna ett par Yamaha HS 50M monitorer men träna så du inte överdriver mellanregistret och får till en vettig bas och framför allt ett slut måste till. Jäkla skoj lyssning och låt men mixen gillar inte jag i alla fall, men det är bara min åsikt så hoppas du ursäktar min frispråkighet. Lycka till
Göran

Goat Shrine:
Tack för era kommentarer och tips! Mixning tycker jag alltid är svårt, men jag vet att vissa nivåer kunde justeras. Jag ska försöka följa råden att skära lite i nedre registret på trummorna och se över mixen. Kul att ni gillade låten förresten:)

tsmalmbe:
Kör ut spårena som WAV-filer så gör jag en mix (om du inte har projektet i Cubase 1-2-3?). Detta är bra, men mixen är ... vad den är.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion