Forum > Demolåtar

Jocke - Börjar få lite struktur...

<< < (3/7) > >>

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 13.10.2012, 19:03:03 ---Jag har lyssnat på Inferno och jag gillar den - lite Black Sabbath stuk känns det som - andra guran kanske ska upp lite men som instrumental känns den klar tycker jag . Nu ska jag brassa lite käk till oss så ska jag lyssna på TT senare.

--- Slut citat ---

Kul Eddi! :) Toni Yommi var ju en av gitarrhjältarna när jag började spela... ^^

--- Citat från: pxm skrivet 13.10.2012, 19:34:56 ---Inferno gillar jag bäst också men TT har också sina poänger och är en bra låt...
Båda håller kvalitet...

mvh

--- Slut citat ---

Tack! ;) Känner själv att det inte är riktigt färdiga låtar men att där finns något som jag vill jobba vidare på! :)

--- Citat från: pxm skrivet 13.10.2012, 18:50:10 ---fattar inte det där med midifiler - men du får gärna lära mig ....

mvh

--- Slut citat ---

Då vet du inte riktigt vad du ska göra med de där filerna jag länkade upp i "Rock"? Du kör väl Cubase - har för mig att vi diskuterat om det i någon tråd... Om du högerklickar filerna och väljer "Spara som..." kan du sedan öppna ett fönster i Utforskaren på halva skärmen och ha Cubase på den andra - sedan kan du bara dra över filerna till Cubase - tror att det blir något piano som standard men det går att ändra på sedan om man vill ha andra ljud! Ta det därifrån och kom tillbaka sedan! Lycka till! :)

pxm:
Det var värdefullt,,,tack,Jocke !!!
skall testa genast..
mvh

MaxB:
Ja oj oj oj om man hade obegränsat med tid. Efter god mat och några glas rött, känns det som jag kan haka på vilken musik som helst och dina stycken här inspirerade mina gitarrfingrar mentalt.

Jag måste sätta mig på händerna för att de inte ska flyga iväg till en gitarr eftersom jag har andra mål med mitt besök i studion nu. Bra om du själv styr upp till färdiga alster och här är du på god väg!

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.10.2012, 20:30:58 ---Ja oj oj oj om man hade obegränsat med tid. Efter god mat och några glas rött, känns det som jag kan haka på vilken musik som helt och dina stycken här inspirerade mina gitarrfingrar mentalt.

Jag måste sätta mig på händerna för att de inte ska flyga iväg till en gitarr eftersom jag har andra mål med mitt besök i studion nu. Bra om du själv styr upp till färdiga alster och här är du på god väg!

--- Slut citat ---

Om du vill använda något spår som inspiration att jobba vidare på säg bara till! Det är inget besvär - jag blir bara smickrad! ;-)

Eddi:
Nu har jag lyssnat på TT vad nu det står för och jag gillar ju chorusgitarrer men det här vart alldeles för segt för mig och pastisch 80-tal mer fart behövs för att få det up-to-date.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion