Forum > Demolåtar
Jocke - Börjar få lite struktur...
Jocke:
Har ju känt att jag inte blir klar ned egentligen något... Men i stället för att göra klart har jag börjat i andra änden och börjat gå igenom alla (hundratals säkert) skisser som hamnat på hårddisken för att sortera ut vad som är lönt att göra något av... Det har varit flera förvirrade år pga sjukdom och "ond bråd död" så jag vet inte riktigt vad jag kommer att hitta... :rolleyes: :lol:
Känner mig som ett under av effektivitet. Denna veckan har jag lyckats åstadkomma ett colab backingtrack som kommer att presenterats separat senare, försökt förstå mig på pxm´s harmonier :blink: och städat upp 2 idéprojekt som jag tyckte var tillräckligt bra för att kunna bli något så småningom... Bjuder på de två senare och kanske har ni synpunkter och förslag som kan hjälpa mig att komma vidare med dem... ;-)
Inferno.
TT
tigersoul:
TT föll mig nog mest i smaken, den var trevlig ;)
Känner igen det där har hur många låtskisser som helst o textsnuttar ligger o dammar men jag brukar försöka rikta in mig på att fortsätta främst med det som jag tror kan bli bra. Inte alltid lätt dock.
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.10.2012, 13:49:53 ---TT föll mig nog mest i smaken, den var trevlig ;)
Känner igen det där har hur många låtskisser som helst o textsnuttar ligger o dammar men jag brukar försöka rikta in mig på att fortsätta främst med det som jag tror kan bli bra. Inte alltid lätt dock.
--- Slut citat ---
Tack Tigern! :)
Nä, det är inte så enkelt alla gånger. Något som mest blivit "konstigt" kan funka med annan instrumentering eller annan takt eller baklänges eller nått...^^ Tror dock att man måste gå på vad som känns rätt, inte tänka FÖR mycket för då blir det lätt andras musik! ;-)
tigersoul:
--- Citat från: Jocke skrivet 13.10.2012, 14:09:25 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.10.2012, 13:49:53 ---TT föll mig nog mest i smaken, den var trevlig ;)
--- Slut citat ---
Nä, det är inte så enkelt alla gånger. Något som mest blivit "konstigt" kan funka med annan instrumentering eller annan takt eller baklänges eller nått...^^ Tror dock att man måste gå på vad som känns rätt, inte tänka FÖR mycket för då blir det lätt andras musik! ;-)
--- Slut citat ---
Ja det blir nog mkt känslan man går på, har man en bra känsla för något så har man ju ett bra driv för att få till det. Allt går ju i princip att få bra, gäller bara att investera sig nog o forma det tills det blir bra ;)
Jocke:
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.10.2012, 14:11:44 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 13.10.2012, 14:09:25 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Ja det blir nog mkt känslan man går på, har man en bra känsla för något så har man ju ett bra driv för att få till det. Allt går ju i princip att få bra, gäller bara att investera sig nog o forma det tills det blir bra ;)
--- Slut citat ---
Tror vi alla har något (minst) som vi inte riktigt får till... En ackordväxling, ett grove, en melodislinga... som har "nått" som vi inte riktigt får till...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida