Forum > Demolåtar

Ljusne-samba från Rio, nu ny sång, en hel del annat ljudskruv

<< < (2/6) > >>

Håkan Nilsson:
Jag har sjungit bpde den här och Trasiga skor live i många år, den går alltid hem. Live har jag en version där låten slutar lika tvärt, sen blir det paus i 8 takter, sen drar trumdunket igång igen, ännu mer utflippat, och då prukar jag pina ur elgitarren, det brukar gå hem som fan.... Det är ju plats för ev solande på den här versionen oxå. Tål att funderas på.

cykeln:
Bra sväng på trumsen
Bra gitarr.
Gör lite mer av mellanspelen
Kul med brejket - det instrumentala partiet
Även om det svänger bra kanske du skulle variera trumsen på några partier - nu rullar det på rakt igenom
Bra version

Håkan Nilsson:

--- Citat från: cykeln skrivet 14.10.2012, 13:00:15 ---Bra sväng på trumsen
Bra gitarr.
Gör lite mer av mellanspelen
Kul med brejket - det instrumentala partiet
Även om det svänger bra kanske du skulle variera trumsen på några partier - nu rullar det på rakt igenom
Bra version

--- Slut citat ---
JAg är nog inte tillräckligt bra slagverkare för att få till det mer. Varierat. Kanske gitarrsolo skulle lyfta

Håkan Nilsson:
Nu har jag gjort som några föreslagit, lagt dit elgitarrer, bitvis väldigt vråliga, jag har använt en Vox wah-wah, samma som jag köpte ny 1978, och på solona en MXR Classic 108 Fuzz. Nu blev låten fan så mycket roligare, särskilt den instrumentala bonusdelen på slutet.  :D Gitarren är min American Standard Telecaster
Ny sång därtill, ny virveltrumma. Som vanligt har jag inte använt vare sig DAW eller dator till nånting i låten, allt är inspelat med mikrofoner (basen är enbart lajn genom en EBS Microbass ll) och framfört av mig själv ingenting färdigt plojty från nätet...

http://soundcloud.com/user7908154/deidres-samba-flying-saucers

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/60198_3937677613780_1934691454_n.jpg

Kul att vråla på lite, det här är min stil, mer än visköret...

MaxB:
Hade visst party igår kväll, på Copa Cabana!   :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion