Forum > Demolåtar

Ljusne-samba från Rio, nu ny sång, en hel del annat ljudskruv

<< < (3/6) > >>

Jocke:
Coolt detta! ;-) Tycker att du har mycket mer attityd i andra delen som jag skulle utveckla i låten för att den till "min egen"!

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Jocke skrivet 17.10.2012, 13:09:14 ---Coolt detta! ;-) Tycker att du har mycket mer attityd i andra delen som jag skulle utveckla i låten för att den till "min egen"!

--- Slut citat ---
Tar jag med det här på en cd, det gör jag nog, så lägger jag det här som två olika låtar sist på CDn och kallar den första Deidres Samba, del två får bli "Bonustrack, Flying Saucers Electric Samba". Gamla tanter kan ju avstå från att lyssna på den sista Hendrixaktiga delen...  :o

MaxB:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 17.10.2012, 15:11:14 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 17.10.2012, 13:09:14 ---Coolt detta! ;-) Tycker att du har mycket mer attityd i andra delen som jag skulle utveckla i låten för att den till "min egen"!

--- Slut citat ---
Tar jag med det här på en cd, det gör jag nog, så lägger jag det här som två olika låtar sist på CDn och kallar den första Deidres Samba, del två får bli "Bonustrack, Flying Saucers Electric Samba". Gamla tanter kan ju avstå från att lyssna på den sista Hendrixaktiga delen...  :o

--- Slut citat ---

I ärlighetens namn... och då för jag endast min talan... jag var inte så imponerad av andra delen. Jag hade drömt om en vild version med versens ackord där solot far fram, kanske med utvecklingar av originalmelodin, kanske med vilda Jimi- eller hellre (om möjligt) Santana-influenser. Att som nu stå och stampa på det där utan att komma in i versackorden är för mig 'boring'!

Hoppas du kan ta min oerhörda ärlighet från gitarrist till gitarrist och som sagt - det är min åsikt.
Jag har ingen aning om nån annan delar min åsikt på ett mer eller mindre rakt fram sätt.
DU är en gitarrgud  :wub: vars spel och inspel jag gillar, så jag vill att det ska bli bättre.

Wernborg:
Första delen är svängig och fin. Tycker faktiskt inte distguran hör hemma i den alls när resten av arret är så slickt. Trummor och percussion är riktigt fina också.

Andra delen är ju störtskön och står på egna ben. Gött att vräka ur sig ursinnigt ibland. Bonustrack är nog bra att kalla det.  :lol:

Bra jobbat!!

Håkan Nilsson:
Det verkar vara hälften för och hälften emot gitarrvrålet, haha. Känner mig själv lite kluven, men nu orkar jag nog inte böka mer med den. Utan elgitarrerna blir komp o smabatrummor lite för enformiga. Nu verkar den beröra i all fall. Det var en studiokille som hörde av sig på FB idag och ville ha en waw-fil för att testa att skruva masterljudet lite. En som jag normalt inte PMar med...
Det är inte helt lätt att vansinnesspela så här. Många omtagningar och svårt att avgöra hur gnissligt och falskt man ska tillåta det bli...

Tack för fina ord! Jag spelar på andra vis på andra låtar...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion