Forum > Demolåtar

Ljusne-samba från Rio, nu ny sång, en hel del annat ljudskruv

(1/6) > >>

Håkan Nilsson:
Cornelis "försvann" visst ett tag, det var då han for till Rio och skrev låtarna till i mitt tycke hans allra bästa LP, "tio vackra visor och Personliga Persson", den kom ut 1966, jag minns som om det var igår när de visade en tidig sorts video med trashankar och uteliggare i bild till Cornelis låt "Trasiga skor". Låten gjorde ett enormt intryck på mig då, fast jag var bara 11 år. Jag sjunger den alltid live, har ingen inspelning nog bra för skiva än. Deidres Samba är med på samma LP, harmonierna är lite typiskt sydamerikanska.
Här har jag härjat som f-n med en massa percussion o trummor, lite mer drag i än de andra visorna jag tänkt ha med på en vis-cd.
Har gjort om en hel del men wahwahn är kvar....
Ny mer pressad skitigare sång.
Automatiserad volym på leadgitarr o sång.
Andra reverb.
Nya cymbaler, råkade radera dem förut...

http://soundcloud.com/user7908154/deidres-samba-flying-saucers

Jocke:
Tycker det är otroligt modigt att ge sig på den här! :)

Skulle önska att du gjorde den lite personligare för att det ska bli riktigt intressant... kastanjetter, flamenco, gitarrsolo/riff på acke tex... Men ändå - bra jobbat! :)

MaxB:
Bra låt! Sången är för återhållen enligt mig. Skulle med fördel både ligga längre fram och ha med basfrekvenser. Svårt och tufft att ge sig på något som redan är bra i original.

Skulle faktiskt fungera med ett personligt solospel i Santana-anda!
Det skulle väl vara kul?

Eddi:
Det här är riktigt bra underbar tolkning men upp med rösten så blir den ännu bättre Maxens förslag om Santanagura skulle passa riktigt bra och det kan du ju så in med den. Kan bli riktigt riktigt bra detta.

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.10.2012, 20:42:12 ---...
Skulle faktiskt fungera med ett personligt solospel i Santana-anda!
Det skulle väl vara kul?

--- Slut citat ---

Det där är ett så himla kul förslag att jag vill vara med även om jag bara får spela marackas! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion