Forum > Demolåtar

Tigersoul - Tvivel (tiden står still)

<< < (5/6) > >>

MaxB:
En klassiker! Kan göras i hur många tolkningar och versioner som helst. Hör att du inte tagit mitt förslag om en halvton ner istället för helton, bara att acceptera...  :rolleyes:

Du kommer ta upp den här låten om ett år eller två och vi kommer förundras över hur du då lyckas lyfta "Tvivel", till otvivelaktiga höjder. Då är det en låt som redan fått en kultklassikerstämpel!
Ted Ström var också produktiv, nu du!

Hur många låtar har du sammanställt?
Dags för en samlingsplatta?  B)
Tack för den här!

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 16.10.2012, 07:42:47 ---En klassiker! Kan göras i hur många tolkningar och versioner som helst. Hör att du inte tagit mitt förslag om en halvton ner istället för helton, bara att acceptera...  :rolleyes:

Du kommer ta upp den här låten om ett år eller två och vi kommer förundras över hur du då lyckas lyfta "Tvivel", till otvivelaktiga höjder. Då är det en låt som redan fått en kultklassikerstämpel!
Ted Ström var också produktiv, nu du!

Hur många låtar har du sammanställt?
Dags för en samlingsplatta?  B)
Tack för den här!

--- Slut citat ---

- Aj tusan minnet är bra men kort, glömde bort ditt förslag är jag rädd. Minns att jag blev osäker om det var gitarr eller sångspåret som du tänkte på och glömde sen bort att fråga. Antar det var sångspåret?

Hur många låtar som blivit klara, bra fråga... räknar vi färdiga rent text o strukturmässigt så blir det några stycken faktiskt... räknade på skoj, 14 låtar kan man nog kalla färdiga på det planet... sen har många av dem bara en slaskinspelning som inte kommit längre men det var ändå mer än jag trodde, kul :P

egghuvud:
Jag gillar också låten även om produktionen är lite för mycket åttiotal för mig. Svagaste kortet var nog sången. Din röst som borde ha mer närhet och värme försvinner bort i den där effektgoggan. Skulle nog blivit mer deppad om det var lite renare och mer "nära" sångljud. Trummorna känns också lite väl reverbiga i min smak man tröttnar lite på det där kanstlaget efter en stund. Men snyggt arbete, bra låt bra text och så där.  :)

tigersoul:

--- Citat från: egghuvud skrivet 16.10.2012, 12:40:44 ---Jag gillar också låten även om produktionen är lite för mycket åttiotal för mig. Svagaste kortet var nog sången. Din röst som borde ha mer närhet och värme försvinner bort i den där effektgoggan. Skulle nog blivit mer deppad om det var lite renare och mer "nära" sångljud. Trummorna känns också lite väl reverbiga i min smak man tröttnar lite på det där kanstlaget efter en stund. Men snyggt arbete, bra låt bra text och så där.  :)

--- Slut citat ---

Kan hålla med dig om att den "söndrade" sången tappar sin mening lite i arr'et som det blev i slutänden. Skulle gärna höra en version med samma sång men snålare arr som lyfter upp sången. Jag är inte jätteförtjust i arr'et i huvud taget vilket är huvudorsaken att jag dumpar projektet för tillfället, kanske återkommer jag o gör om det i framtiden we'll see ;)

MaxB:
Den här är riktigt bra. Med tanke på det behöver texten i framtiden göras bättre
Låten och känslan, stämningen, är på topp!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion