Forum > Demolåtar

Tigersoul - Tvivel (tiden står still)

<< < (4/6) > >>

tigersoul:
Jocke:

Försöker tolka bilden med blandat resultat ;)

--- Citat från: bjurte skrivet 12.10.2012, 11:23:48 ---He-he !!  Du fortsätter att gå igenom dina eko/reverb dränkta ljudlanskap och jag gillart..
Sången kanske blir lite luddig,men visst låter det bra,och den där 'bluff-guran' skulle även lura en inbiten guranist som mig,men nu läste jag ju först. ;)
Bara man håller sig till låånga glesa toner brukar dom funka,dom därninga!
Här utforskar du det svenska vemodet och det tilltalar mig mycket,får lite Ted Ström/Contact vibbar här...

--- Slut citat ---

Ja det stämmer, det blev en del skumma ekon o grejor här också, har t.om lagt ett viskat eko på vänstra kanalen. Tanken med det var väl att bidra med en obehaglig stämning ;) Ja den där bluffguran är tydligen mäkta övertygande, varför jag valt att programmera är dels att jag inte är en jätteduktig elgitarrist och dels för att jag inte har någon svaj på min strata.

Visst är det härligt med lite vemod! Tyvärr är väl den här texten stundtals mer personlig än som bör medges, men vi musiker har ju en förmåga att gotta ner oss o undersöka varje känsla och tanke ;)

tigersoul:
Laddat upp utkast 3. Lagt till mellanspel och en 3:e vers + lite annat smått o gott fixat.

Går det åt rätt håll tro?

Ola:
låter mycket bra o med mycket thåström/floyd vibbar
när låten tog slut väntade jag mig ett break och sedan ett smäckrande gitarr solo

rock on
Mvh Ola

tigersoul:

--- Citat från: Ola skrivet 12.10.2012, 17:22:26 ---låter mycket bra o med mycket thåström/floyd vibbar
när låten tog slut väntade jag mig ett break och sedan ett smäckrande gitarr solo

rock on
Mvh Ola

--- Slut citat ---

Jag hade faktiskt tänkt exakt det du nämnde, ett rejält gitarrsolo där, men jag fick inte riktigt till det så det fick bli till nästa utkast ;)

tigersoul:
Gjorde ett sista ryck med den här låten känns det som. Så j--a trött på den så blir nog inte mer än så här gjort ;)

Utkast 4, la till ett sista gitarrsolo på slutet. Inte direkt nöjd. *rycker på axlarna* *skrattar*

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion