Forum > Demolåtar
Gurano & Girly - Holding on
bjurte:
Ja ,som jag oxo va inne på,leadsången ligger inte 'i mixen' och känns lite överprocessad(Eq:ad och kompressad).
Hör i refträngerna en bakgrundsstämma som sjunger 'holding on' där har du hittat rätt ton,ta den som mall på leaden oxo..
Annars riktigt bra låt,och som alltid så förgyller Girlys sång det mesta.. ;)
Och du,ett tips,håll inte på att 'pilla' på masterns EQ:s och kompressor utan på dom individuella kanalerna istället..
Mycket lättare om man tycker det är svårt med mixeriet..
Gurano:
--- Citat från: Bribedant skrivet 10.10.2012, 02:34:55 ---Eftersom det ligger under 'halvklart' så är det musikaliskt definitivt på väg åt rätt håll. Jag är också svag för odistad 'eggig' singlecoil så det här gillar jag. Möjligen aning tunt i soundet den här versionen. Hade jag mixat detta hade jag varit mycket brutalare med breddning och L - R pan. Kanske tagit med ytterligare ett instrument. But thats me :)
Gott jobb så långt. Kommer att ha koll på den här tråden Och alltid, Girly = så snyggt.
--- Slut citat ---
Tackar och kul att du gillar - ska prova det där med breddning - kan bli bra
--- Citat från: Eddi skrivet 10.10.2012, 08:35:28 ---Jag har endast hört senaste alstret blundandes - sedan läste jag kommentarerna. Tycker låten och körerna håller ihop bra även om det är full rulle på guran mestadels men leaden som Lena gör är lite för sig själv tycker jag ligger liksom ovanpå/utanför - såg att du skrivit att hon har mer reverb nu men undrar om det inte behövs lite mer ändå för att få ner henne på scen - strålande insatser musikliskt och sjungiskt annars. :)
--- Slut citat ---
Tackar och kul att du gillar - nu finns en verre upplagd med mer reverb...vet inte om jag tycker att det blev bättre - vad tycker du?
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.10.2012, 09:47:22 ---Gura volymen bättre nu.Virveln har lite att önska,enligt mig då.Kul med egna önskelistor i andras låtar :lol:
Jag tror att Eddi är inne på nåt..Testa en mix till med Girly ute på den stora scenen med de andra grabbarna i bandet - ge henne lite mer reeeeveeerb.
Rocka på
Mike
--- Slut citat ---
Önskelistor är bra men det är roligare att överraska tycker jag :D
Nu har Girly fått mer reverb..men jag tycker att några frekvenser krockar lite?
--- Citat från: bjurte skrivet 10.10.2012, 10:54:57 ---Ja ,som jag oxo va inne på,leadsången ligger inte 'i mixen' och känns lite överprocessad(Eq:ad och kompressad).
Hör i refträngerna en bakgrundsstämma som sjunger 'holding on' där har du hittat rätt ton,ta den som mall på leaden oxo..
Annars riktigt bra låt,och som alltid så förgyller Girlys sång det mesta.. ;)
Och du,ett tips,håll inte på att 'pilla' på masterns EQ:s och kompressor utan på dom individuella kanalerna istället..
Mycket lättare om man tycker det är svårt med mixeriet..
--- Slut citat ---
Jo jag vet det där med att pilla på mastern - men lite utmaningar måste man ju ha :)
Du har rätt i att rösten var kompressad men det är borta nu
Tack alla för tips och råd - man lär sig hela tiden - det är inte lätt men kul :)
/Gurano
MaxB:
Innan 11 sekunder önskar jag ett trumintro på något sätt (ett litet fill) så att trummorna inte börjar på ettan.
Då Girly börjar sin sång så ska redan där den första gitarren som spelar sitt ekolir ha sänkt sin volym;
- Tänk så här: Han eller hon (vem är den viktiga då sången börjar)?
Bra att hon har mer reverb på sig men hon tappade nog samtidigt power, i den totala ljudbilden, där gitarristen vill vara den starkare. Tryck tillbaka gitarristen, du som styr!
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.10.2012, 07:43:43 ---Innan 11 sekunder önskar jag ett trumintro på något sätt (ett litet fill) så att trummorna inte börjar på ettan.
Då Girly börjar sin sång så ska redan där den första gitarren som spelar sitt ekolir ha sänkt sin volym;
- Tänk så här: Han eller hon (vem är den viktiga då sången börjar)?
Bra att hon har mer reverb på sig men hon tappade nog samtidigt power, i den totala ljudbilden, där gitarristen vill vara den starkare. Tryck tillbaka gitarristen, du som styr!
--- Slut citat ---
Får se hur det blir med ett trumintro - kanske - men jag ska i alla fall ta ett snack med gitarristen - men han säger att båda är lika viktiga :) men jag ska ta ett snack till helt enkelt.
Men efter snacket å ev ändringar blir det nog att låten får vila lite från mina öron
Tack för komment
Gurano
Jocke:
Kanonlåt men det blir lite rörigt, särskilt bakom sången. Gillar gitarrmattan, melodin och sången är bra men känns som sagt lite processad.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida