Forum > Demolåtar

Gurano & Girly - Holding on

(1/5) > >>

Gurano:
Hej
Girly och jag har collabbat lite. Vi har gemensamt klippt och klistrat. Vi tar tacksamt emot era tankar till förbättring
Girly tyckte att leadsången var lite instängd - har försökt råda bot på det, men vad tycker ni - att mixa är ju inte min starka sida :)

Sättning
Synth - Gurano
Gitarrer - Gurano
Trummor - Gurano
Bas - Gurano
Sång - Girly

Text
Take a look around, see the signs of the crime
Broken into, stirred around, then just left here to die
And in my ears I hear advice said with compassion ‘it will fade with time’
But then when time has passed it’ll be confirmed it was a big fat lie

Holding on
I won’t be betrayed
Holding on
I will not walk that way

I’m under occupation of fear, I have locked my door
Desire of vengeance is growing and it soon will be standing bride
So do not count me out although I’m laying down for now, I’m keeping track of the score
I will be rising tall upon the occasion so then you’d better run and hide

Holding on
I won’t back away
Holding on
Not to this old cliché

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/HoldingOn_test2A.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Tjenare G,då skall jag se vad ni har kokat ihop:

Gura kompet under sången tycker jag ligger något för högt i volym.Liret på virveln njaaeä..Jag hade kapat alla extra slag och bara legat och markerat pulsen,nåt fills här och där.Brutalt skönt sväng i låten men jag tycker virveln hackar sönder rytmen och flytet,för många slag i takten.Vill du så kan jag försöka åstadkomma ett bättre trumljud med det jag har,liret bestämmer du så det ändrar jag inte :) Skicka en midifil på trummorna,låten utan trummor och tempot så provar jag att feta till virveln lite.
Ruskigt bra sång här girly,imponerande! Läcker låt och bra lirat.Jag hör en snutt av "All along the watchtower"tror jag det var,men absolut ingen plankning.Med lite pet i trummornas sound(och lir)så blir det här en höjdare i min bok.

Mike

bjurte:
Jysst låt!!
Håller med Mike,stilla gurorna under sången!!
Burkigt vet jag inte men det är något i sång EQ:n som får den att inte flyta in i musiken riktigt..
något i mellanregistret tror jag.. Sedan tycker jag att den blir lite torr när det är så mycket Delayande runtomkring..
Gillar däremot virvelfigurerna här och där,men det kanske blir lite väl mycket av dom..ransonera mera.. :D

Tokai:
Bra sväng, gillar faktiskt det hackiga, nerviga kompet som kontrast till sångens mer utdragna toner. Kanske blir gitarrdelayandet något tröttsamt i längden. Sången är inte dum men lite ojämn i volym, kommer och går liksom. Kan bli bättre med lite skruvande.

MaxB:
Trevligt att höra lite 'Attityd'!  B)

Nedanstående skulle göra sig bra med en fet kör som backar upp = dynamik!
And in my ears I hear advice said with compassion ...
But then when time has passed it’ll be confirmed ...

Kul att höra utvecklingen av 'All along the watchtower' så här, lite oväntat...  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion