Forum > Demolåtar

Gurano & Girly - Holding on

<< < (3/5) > >>

HasseFX:
Häftigt  :P

Älskar Adrian Bellew-gitarrmattan! Klangen är lite irriterande "äggig" - skulle vinna (space i ljudbilden) på aningens rundare ljud!

Blir ledsen när den försvinner i första "refrängen" - vem drog ur sladden?? :o  Den andra refrängen gillar jag bättre :)

Sången är för dynamisk för att "fungera" i mattan - på med hård, nästan flåsig komprimering, så tar den lätt upp kampen med gitarrerna! Sånginsats och inspelning håller bra för det - det är ju inte HiFi utan råckänråll som gäller ;)

Trummor/bas fungerar tycker jag

Gurano:

--- Citat från: HasseFX skrivet 09.10.2012, 23:03:41 ---Häftigt  :P
Älskar Adrian Bellew-gitarrmattan! Klangen är lite irriterande "äggig" - skulle vinna (space i ljudbilden) på aningens rundare ljud!
Blir ledsen när den försvinner i första "refrängen" - vem drog ur sladden?? :o  Den andra refrängen gillar jag bättre :)
Sången är för dynamisk för att "fungera" i mattan - på med hård, nästan flåsig komprimering, så tar den lätt upp kampen med gitarrerna! Sånginsats och inspelning håller bra för det - det är ju inte HiFi utan råckänråll som gäller ;)
Trummor/bas fungerar tycker jag

--- Slut citat ---
Tack - kul att du gillar och kul att trummor å bas funkar i dina öron. Vet faktiskt inte riktigt vag äggigt ljud innebär, men om det är det jag har så gillar jag det ;)
Har gjort lite ändringar i mixen - la lite EQ på mastern och gjorde ljudbilden lite ljusare. Ändrade leadsången lite, tex lite lite mer rymd. Sänkte en gura lite lite också.

Tankar? på väg åt rätt/fel håll?

/Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/HoldingOn_test2A.mp3[/mp3]

Bribedant:
Eftersom det ligger under 'halvklart' så är det musikaliskt definitivt på väg åt rätt håll. Jag är också svag för odistad 'eggig' singlecoil så det här gillar jag. Möjligen aning tunt i soundet den här versionen. Hade jag mixat detta hade jag varit mycket brutalare med breddning och L - R pan. Kanske tagit med ytterligare ett instrument. But thats me  :)
Gott jobb så långt. Kommer att ha koll på den här tråden Och alltid, Girly = så snyggt.

Eddi:
Jag har endast hört senaste alstret blundandes - sedan läste jag kommentarerna. Tycker låten och körerna håller ihop bra även om det är full rulle på guran mestadels men leaden som Lena gör är lite för sig själv tycker jag ligger liksom ovanpå/utanför - såg att du skrivit att hon har mer reverb nu men undrar om det inte behövs lite mer ändå för att få ner henne på scen - strålande insatser musikliskt och sjungiskt annars. :)

Harmonica mike:
Gura volymen bättre nu.Virveln har lite att önska,enligt mig då.Kul med egna önskelistor i andras låtar :lol:

Jag tror att Eddi är inne på nåt..Testa en mix till med Girly ute på den stora scenen med de andra grabbarna i bandet - ge henne lite mer reeeeveeerb.

Rocka på

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion