Forum > Demolåtar
Jocke - The rest - andra utgåvan...
Jocke:
Fick lite överskottsmaterial från ett annat projekt och började strukturera lite för att se vad som gick att göra med det. I samma veva dök Telecastern från "Fuzzen" upp och jag lovade ett ljudprov...
"Halvfärdig demo" känns nästan lite pretentiöst för det jag gör nu - det mesta blir "skisser" över möjligheter med olika harmonier och rytmer... Kanske är det ett sökande efter ett uttryck som passar mig eller så saknar jag fokus eller håller jag på att bli dement... :rolleyes: :lol:
För ett par år sedan jobbade jag väldigt målmedvetet men utgick ifrån texter som jag varken skrev eller sjöng själv. Vill ju inte det ska bli banalt och har kanske lite större självkritik än vad som är bra för mig?^^ Är kanske inte någon ensamvarg utan borde söka samarbete?
Nåväl - skissartad "demo" med ljudtest från Telecaster - inga större ambitioner med mix eller arr (ännu i vart fall) :)
Edit 2012-10-03: Pysslat runt lite och än en gång fått grejer över då... :rolleyes: Kanske kan bli låt av det här?
Blade Runner:
Gillar det här! M.Oldfield tidiga verk aktig ^_^
Bort med hihaten i "break" partiet vid en min!? Hade nog fått bort det där knas takt känslan å lyft låten. Kan man sampla lite ifrån detta? Isåfall Bpm? Blir oftast inte exakt å tappa Bpm'et till Cubase.
Jocke:
Kul med uppskattning - tack! :)
Tycker det är jättekul att du vill göra något mer av detta - har 100-tals små snuttar liggande... Kan skicka över projectet (Cubase 6) eller de spår du behöver! :)
(Fast det får bli till veckan... är inte hemma i helgen...)
Blade Runner:
--- Citat från: Jocke skrivet 29.09.2012, 12:00:04 ---Kul med uppskattning - tack! :)
Tycker det är jättekul att du vill göra något mer av detta - har 100-tals små snuttar liggande... Kan skicka över projectet (Cubase 6) eller de spår du behöver! :)
(Fast det får bli till veckan... är inte hemma i helgen...)
--- Slut citat ---
Tar gärna emot filerna men jag har ej C6, har lowbudget versionen :( Kanske köper Student versionen när gumman börgar studera.... Tack på förhand :)
Jocke:
Ska försöka komma ihåg -"tankspridd"- att bounca ut spåren separat i veckan... Ska bli kul att höra vad det kan bli av detta! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida