Forum > Demolåtar

Jocke - The rest - andra utgåvan...

<< < (3/3)

hogge:
Skriver medan jag lyssnar!
Gillar introt.. Lite annorlunda känsla i det..
Då pianot senare kommer in, och strax därefter gurorna, ja då upplever jag det hela som lite väl segt.. Intror är kanon.. Men sen behöver det hända nåt mer..

Stämgitarrerna påminner en del om Thin Lizzy = bra betyg.. Men återigen, det blir i segaste laget. Kanske blir det annat med sång - jag har ju så svåååårt för instrumental musik. Men jag tror, oavsett, att låten skulle må bra av en liten tempohöjning..

Eddi:
Jag gillar gurorna Thin Lizzy sa någon javisst och lite PF på kompet. Du har lite att jobba med vad gäller tajmingen nåt galet där. :)

Jocke:
Tack hörni... jag känner mig hedrad att det alls betraktas som en låt...! :) Som jag beskrev det inledningsvis så var det en variation som knoppades av från ett annat projekt. Sedan använde jag den som backingtrack för att göra ljudprov med Telcastern jag köpte av "Fuzzen"...

Funderar på vad det här är för en gökunge egentligen...??? Ska nog knoppa av det sista partiet med gitarrerna till att börja med - det hänger liksom inte ihop med det andra...

@Hellfog: Vad tycker du det ska va istället för gitarrer?

@Hogge: Ja, det ska nog gå något lite fortare... Vet inte om jag ska blanda in mer eller variera mer...

@Eddi: Ja, det är en hel del att jobba på om det ska bli något vettigt - frågan är vad? Ska leta "trummor" som låter "rätt" gillar dem inte riktigt...

Annars lirar jag både yxa och Biltemas slipklotsar... ;-D

cykeln:
Gillar skarpt del 1a och 1b
del 2a är lite händelselöst
2b när gtr kommer in är ok
del 3 - låter lite trött
Tycker du ska utveckla 1a+b
ev koppla på 2b som "stick"
och sen åter till 1

Jocke:
Tack cykeln! :)

Något sånt här?

Lite mycket gitarrmelodi nu... letar efter en stämma att sjunga till och ett format som kan funka. Jag vet att stämmorna är sura efter 1:10!  :rolleyes:

Har inte gjort något åt basen Asti.... det kommer när/om jag kan få den att funka! ;-)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion