Forum > Demolåtar

Jocke - The rest - andra utgåvan...

<< < (2/3) > >>

HasseFX:
Den här låten gillar jag - låter lite 70-tals svenskt "lätt-PinkFloyd" ala Kaipa/Neon Rose. Låten och arret är riktigt bra, mixen går att göra mycket med, men först och främst måste den bli mycket tightare. Vad är dina planer? :)

Jocke:
Tack Hasse! :)

Planen är nog lite diffus... försöker hitta ett uttryck som jag trivs med... Det här kan väl sägas vara en övning i att lägga "pads" med gitarrstämmor? Är öppen för synpunkter och förslag! :)

Asti:
Snyggt! Som sagt, en hel del Mike Oldfield i uppbyggnad och ljud!
Som HasseFX var inne på så måste den först tajtas till för att få ett bättre "flyt".
Jag skulle vilja att basen höll ut mer på tonerna, så att det inte känns så avhugget.
Bygg gärna på med lite spännande instrument, som kommer in och avlöser varandra
med olika teman....
Spännande att se vart det tar vägen!
/Asti

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 30.09.2012, 12:09:58 ---Snyggt! Som sagt, en hel del Mike Oldfield i uppbyggnad och ljud!
Som HasseFX var inne på så måste den först tajtas till för att få ett bättre "flyt".
Jag skulle vilja att basen höll ut mer på tonerna, så att det inte känns så avhugget.
Bygg gärna på med lite spännande instrument, som kommer in och avlöser varandra
med olika teman....
Spännande att se vart det tar vägen!
/Asti

--- Slut citat ---

Tack för tyck! :) Jag blir så glad för att ni gillar något som "bara blev över"... Hoppas att jag håller på att hitta tillbaka till det roliga och kanske enkla i musiken. Har en tid haft en tendens att göra för mycket och för svårt... Kom på en melodistämma igår - hoppas jag kommer ihåg tills jag sätter mig nästa gång!^^

--- Citat från: Blade Runner skrivet 29.09.2012, 10:51:15 ---...
Bort med hihaten i "break" partiet vid en min!? Hade nog fått bort det där knas takt känslan å lyft låten.
...

--- Slut citat ---

Åh... nu fattar jag hur du menar... det blir nog effektfullt! :)

Hellfog:
Det här var bra, tills gitarren dök upp, vet inte gillade det inte sen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion