Forum > Demolåtar

Cykeln - En fin gammal visa

<< < (5/6) > >>

Dividend:
Melodin låter litet (första strofen) som det barnen trallar i Cornelis Turistens klagan.

Det skiljer naturligtvis lite, men VÄLDIGT bra vidareutvecklat av Alatar! (Och dig med.)

Alatar:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.09.2012, 15:38:37 ---Melodin låter litet (första strofen) som det barnen trallar i Cornelis Turistens klagan.
Det skiljer naturligtvis lite, men VÄLDIGT bra vidareutvecklat av Alatar! (Och dig med.)

--- Slut citat ---

Tack att du gillar min och Cykelns version :-)
Och du tycker alltså att det låter som barnen in Turistens Klaga? Intressant. Jag gillar ju den låten. Har precis lyssnat på den en gång till. Riktigt fin. Men så likt En Fin Gammal Visa är den väl inte,eller?

morgonte:
Verkligen kanonfint detta! :wub: Cykelens text och alatars melodi går vackert hand i hand. Funkar solklart i detta formatet, men skulle också kunna arras lite försiktigt. Om någon har tid... :)

cykeln:
Skrivet av: aROCKER
Bra text...Kanske det skulle ha fått komma in nåt ytterligare efter ett par verser...det blir lite enahanda.
Knäppningarna sabbar ju lyssning rätt rejält

Tack för det. Just i det här skicket så är texten och framförandet det viktiga att få till.
När den var instrumentell i Alatars version så tyckte jag också att den behövde något mer, ett stick eller så
men nu med text och sång tycker jag det funkar som den är. Melodin upprepas, det är bara sång och gitarr så det vill till att framförandet och texten gör att det inte blir enahanda och det har jag kanske inte helt lyckats med då.

Skrivet av: MaxB
Den här gången hörde jag inte knäppningar men jag är själv lite knäpp.
Distraherad av arbetet 
Gillar texten som är den bästa vistexten då den är så universiell.
Gillar också gitarrspel och sångkaraktär.

Tack för det Max - jättekul att du gillar text, spel och sång!
Eftersom du gör det så kan du ju inte vara knäpp!  :D

Skrivet av: 1up
Såg att jag inte kommenterat den här än.
Gillar den. Som Gurano skrev så blev det något spik eller klipp annars behagligt.
Något mer bas/värme på röstmixen tror jag skulle bli bra.
Bra Cyklat.

Kul att du gillaren!
Bas och värme är noterat!

Jocke:
Jag är imponerad av hur du tråcklar ihop orden! :) Jag tycker det känns "direkt" och finns en närhet i ett sådant här framförande som ofta försvinner när vi sitter och "skruvar" vid våra skärmar... Som sagts tidigare - se till att bli av med knäppen och lägg på lite "rum" så står den sig fint! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion