Forum > Demolåtar
Cykeln - En fin gammal visa
aROCKER:
Bra text...Kanske det skulle ha fått komma in nåt ytterligare efter ett par verser...det blir lite enahanda.
Knäppningarna sabbar ju lyssning rätt rejält
MaxB:
Den här gången hörde jag inte knäppningar men jag är själv lite knäpp.
Distraherad av arbetet :lol:
Gillar texten som är den bästa vistexten då den är så universiell.
Gillar också gitarrspel och sångkaraktär.
1up:
Såg att jag inte kommenterat den här än.
Gillar den. Som Gurano skrev så blev det något spik eller klipp annars behagligt.
Något mer bas/värme på röstmixen tror jag skulle bli bra.
Bra Cyklat.
Rattlesnake:
Ja, en sån fulländad komposition. Gillar verkligen den här, både text och melodi håller lyssnaren trollbunden. Skulle ha platsat i vilken visbok som helst.
Framförandet är det inget fel på, tycker du briljerar i ditt uttryck. Men inspelningen håller inte måttet. Dels för att sången distar, men jag tycker inte gitarr och sång klangmässigt är i samma rum heller.
En re-make är denna låt definitivt värd, hoppas du får till samma intensitet i framförandet. Om det nu ska vara en sång till en ensam gitarr? Pianoackord, tramporgel och kanske en melankolisk klarinett skulle kunna förstärka det svenska vemodet som texten antyder.
Roffe H:
Tycker jättemycket om denna genre och visor i allmänhet. Ibland låter det som Dan Andersson ibland som Alf Hambe, härligt. Gillar texten, rolig ide att låta visan tala så där: "Jag är en fin gammal visa..."
Är det sången som distar ung. vid 70-72 och på ett par andra ställen eller är det nåt annat "knäpper"?
mvh Roffe H :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida