Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Roffe/Janne - Sweet lies

<< < (10/12) > >>

Roffe H:
Bugar och bockar gör även Roffe H  :)

Gurano:
Hej
Skönt gung på hela låten, bra sång och trevligt blås.
Lite tankar doch (har dålig hörning på jobbet så jag kan höra fel :) )

Tycker att pianot ligger lite för långt bak - kanske aningens för mycker reverb? Tycker mig även höra viss överlappning på sången på något/några ställen, tex vid 62 - om det är så så bör det ändras tycker jag då?

Åter .... skönt gung!

/Gurano

Roffe H:
Jag tycker det låter helt ok med nya basen Mike (du får väl kolla Guranos tips, jag är inte bra på att mixa mm, men tycker mig ett litet extra s-ljud ungefär vid 62? Vid roses).
Gillar däremot svänget i låten och partiet ungefär mellan 130 och 160 med bara sång, piano, bas. Skitsnyggt!

mvh Roffe H  :)

Harmonica mike:
G:
Thanx man.Jag har leaden på två olika spår som gick in i varandra,på första håller jag ut en aning för länge så att det blir lite glidning över på spår två där nästa fras kommer - tror jag har fixat det nu.Minskade lite på pianoreverbet...

Roffe:
Tror jag har fixat allt nu..Styrde upp basliret på sticket då det var lite trevande/otight.Trummisen fick lite mer att göra på slutrakan samt order om att slå lite hårdare emellanåt på virveln  :) En aning mer bastryck där också då det plötsligt bluesar till sig på slutrakan - så kan det gå  :D

###################

- rocka på boys and girls -

Shit,tycker mig höra lite digitaldist på compromise..

Mike

Harmonica mike:
Okej,det fick bli en version till då jag fick lite kritik på ett annat forum.Tack Håkan om du läser det här..

Fixat lite mer botten i basens lir
Lirade lite keys/ride på de trumlösa delarna och dammade in några missade virvfel slag
Höjde highat liret en aning

Nu tror jag att vi har denna,men för säkerhetsskull - såga  :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion