Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Roffe/Janne - Sweet lies
Asti:
Oj, vad bra det här blev! Sången sitter kanonfint!
Roffes sax, som tidigare nämnts, är riktigt skön.
Tycker kanske att sången känns lite "hård" emot saxen....kanske lite mer av lägre
mellanregistret på sången eller minska lite i övre mellanregistret?
Svänger skönt det här! Härligt colab!
/Asti
Eddi:
Det sorgliga är som bortblåst vet inte riktigt vad ni har gjort men resultatet är dunderbra med bas o sax o sång o allt Lite granna slår det över im min vänstra lur men det är ju bara småjusteringar.
Roffe H:
Asti: Roligt att du gillar...tror mest att balansen mellan sax och sång är en mixningsfråga precis som du säger. Mike får jobba lite på den.
Eddi: Visst, jag tror att sången som kom till betydde jättemycket, saxen blir inte huvudgrejen utan ett inslag i låten. Tycker den nu låter mer jazzig än sorgsen tillsammans med sången som blev grymt häftig och "gjorde hela låten".
mvh Roffe H :)
cykeln:
Den här kommer jag till när den processats genom olika stadier. Jag lyssnar på den som ligger i trådhuvud och antar att det är den som gäller.
Riktigt snygg söndagsmorgon-jazz-feeling.
Perfekt röst
Fint med partiet med bara sång/piano - extra plus på det!
och nice när det svänger igång igen
Cool sax - riktigt bra!
Bra jazzat gubbar!
Harmonica mike:
Nya kommentarer,ni är bara bäst boys :)
Asti:
Oj,det tackar vi för - vilka fina ord.Jo sången sticker till på några ställen,skarp iakttagelse Peter.Det räcker nog om jag kapar lite topp.
Eddi:
Ja jag slängde in lite sång och ett litet stick samt sänkte trummorna,då blev det så här.Jo det är sången som sticker till i örat,skarpt noterat Eddi,jag fixar så småningom.Kul att du gillar denna,det värmer våra höstfrusna själar.
Stefan på harleyn då:
Kul att du gillar denna Stefan,lite trevande försök i en överkurs besläktad genre till blues för mig.Men man utvecklas ju lite till då man ger sig ut på okända marker..Japp,du lyssnade på rätt version..Jag skall ta bort den där testen för att minska på förvirringen,tack
###############
Mega tack alla för fina kommentarer,lite pet i mixen så har vi denna.Fixar i veckan,nu måste jag sjuuuunga :D
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida