Forum > Demolåtar

Tigersoul - In my heart (för tjejröst, någon sugen?)

<< < (2/9) > >>

tigersoul:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.09.2012, 12:08:27 ---Oj vad fint här Tigersjälen..

Ömsint och vackert.Falsett sången tycker jag sätter låtens prägel..Men som Max är inne på,låten kan sjungas av den/de som låten berör..Mig berörde den men jag har inte tid nu..

Mike

--- Slut citat ---

- Tackar tackar, själv tyckte jag först den var så tveksam, rent illustrationsmässigt, att jag inte tänkte lägga upp den *skrattar* självkritisk är mitt mellannamn stundtals. Jag instämmer, kön spelar inte så stor roll kanske, men känsla för låten och texten är key. Sjunger ev in resterande verser för att se att allt funkar sångmässigt.

En annan idé jag övervägde inatt (i drömmarna om jag inte minns fel, vem säger att man inte kan arbeta när man sover?) är att skriva den som en duett som berättar båda sidorna av historien. Men jag vet inte, jag tror jag håller mig på den ursprungliga idéen.

tigersoul:
Uppdaterad:

- Nu med hela texten, inkl den instrumentala delen jag tänkt bortåt slutet. Dock innehåller den inte direkt något crescendo som jag tänkt men den är där iafi någon slags illustrerande funktion.

- Arr'et väldigt grovt fortfarande, mest en illustration av idéen. Vet det finns ett antal problem med alla jäkla stämmor till höger o vänster. Är verkligen ute på djupt vatten där då stämmor i huvud taget är nytt för mig och att då ge sig på stämmor med klassiska instrument var ju ingen dröm precis. Jag kan klart göra bättre än så här men inte farao var det lätt!

- Please ignore my vocals once again, snabba entagningar för att illustrera idéen.

- Slå mig om jag säger illustrera en gång till.

Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/tigersoul-in-my-heart-15

Asti:
Fin låt och jag tycker du sjunger den bra! Om du vill testa en passande kvinnoröst
skulle jag råda dig att fråga Girly! Den tror jag passar henne ypperligt.
Snyggt piano och även stråkar. Kanske kunde det vara en mer befriande/öppnande harmoni
vid "now" i strofen "But for now" och motsvarande ställe i övriga verser.....?
Det kanske skulle ge mer variation. Men det är bra som det är!  :)
/Asti

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 12.09.2012, 19:29:21 ---Fin låt och jag tycker du sjunger den bra! Om du vill testa en passande kvinnoröst
skulle jag råda dig att fråga Girly! Den tror jag passar henne ypperligt.
Snyggt piano och även stråkar. Kanske kunde det vara en mer befriande/öppnande harmoni
vid "now" i strofen "But for now" och motsvarande ställe i övriga verser.....?
Det kanske skulle ge mer variation. Men det är bra som det är!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Hallå där Asti ;)

Kul ni alla gillar det så bra i det enkla, tidiga skick det ändå är i. Stämmorna till höger o vänster på strängar o träblås o vad det är ligger ditslängda med föga känsla o koll, men det blev väl ganska hyggligt ändå kanske. Jag har hört ett antal gånger vid det här laget att jag lika gärna kan sjunga den själv o tja... det kanske jag kan? Jag tycker sånginsatsen måste bli lite bättre dock då o tonarten kanske inte är optimal men samtidigt vill jag ha den ligga på ungefär den här höjden. Får väl slipa tonerna i melodyne lite o se över läget, men är fortfarande öppen för en tjejinsats iaf på test, så är någon sugen så :P

Jag tänkte också på Girly, kan man inte tagga folk här :P får droppa ett PM till henne!

Tack för förslagen på arr'et, ska se över det när jag går vidare!

Girly:
Hi, hi... Tigersoul... tur att det finns pm när jag är ute och 'vänstrar' på andra forum  :blink:
Superfin låt  :wub:
Åsså tänkte ni att jag skulle... när jag tycker du själv gör den här kanon...  :)
Men visst... why not?!  ;)
PM:ar dig!
Lena

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion