Forum > Demolåtar
Tigersoul - In my heart (för tjejröst, någon sugen?)
tigersoul:
--- Citat från: Girly skrivet 12.09.2012, 21:26:06 ---Hi, hi... Tigersoul... tur att det finns pm när jag är ute och 'vänstrar' på andra forum :blink:
Superfin låt :wub:
Åsså tänkte ni att jag skulle... när jag tycker du själv gör den här kanon... :)
Men visst... why not?! ;)
PM:ar dig!
Lena
--- Slut citat ---
*skrattar* Ja jag har hört ett otal gånger nu att jag gör den bra själv, fullständigt motarbetad i mina tankar om att det är en tjej som ska sjunga den :ph34r: Men ash, vill du så testsjung den vetja så lägger vi upp den o låter folk avgöra om det ska vara en tjejröst trots allt :P Jag ska fixa en mp3'a åt dig!
Alatar:
Snygg låt,
Fin ljudbild och snyggt arrangerat.
Men två saker saknar jag: Vid 55 tycker jag att ett försiktigt rhytminstrument borde komma in. Kanske en Cymbal eller ngt. Och jag håller med Asti att mer varierande/befriande harmonier skulle passa bra.
tigersoul:
--- Citat från: Alatar skrivet 12.09.2012, 22:08:21 ---Snygg låt,
Fin ljudbild och snyggt arrangerat.
Men två saker saknar jag: Vid 55 tycker jag att ett försiktigt rhytminstrument borde komma in. Kanske en Hi-Hat eller ngt. Och jag håller med Asti att mer varierande/befriande harmonier skulle passa bra.
--- Slut citat ---
- Jag tänkte på någon lätt rytm också faktiskt, då tänkte jag inte helt fel då :P O harmonierna ska nog allt få sig en liten genomkörare även om jag känner mig som en apa i ett programmeringscenter när det kommer till så här många stämmor till höger o vänster. Jag la min första körstämma för bävulen i mitt förra projekt, eller var det förrförra? ;)
tigersoul:
Då har vår kära Girly spelat in en version av den här på test. Hon försökte först sjunga precis som mig o jag gav henne då lite friare tyglar o jag tycker den versionen blev bäst. Jag är ombedd att varna för att det bara är en slask o allt det där :P
Nu vill jag höra lite kommentarer här, vad tror ni, kvinnoröst eller min röst på denna låt?
Personligen tycker jag det finns några riktiga sköna partier i Girly's version, o hon har en fantastisk pipa. Men vilket ska det vara? Jag måste suga på det o inväntar kommentarer så länge ;) Satan vad kul det var o få något insjunget av någon annan som man skrivit!!
Roffe H:
Hallå tigersoul
Jättesvårt att säga, bägge versionerna är ju kanonbra. :) Kan man inte tänka sig två röster (både man och kvinna) om ni skulle varva sången eller sjunga duett? Det vore ju synd att "slänga bort" en bra röst.
mvh Roffe H :wacko:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida