Forum > Färdiga produktioner
Asti, bjurte och Perowitch - Just another tale (utan smack)
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.09.2012, 16:03:49 ---Jag vet inte riktigt hur jag ska säga men...... det här har utkristalliserats som en av dina absolut bästa låtar och du har fått kanonbackup med trummor och gura - det finns ju dock som vi alla vet glitchar med munljud och jag förstår att det tar emot - men jag tycker att du ska sjunga om faktiskt - det får inte bli - den där jättesköna Asti-låten fast med en del munljud. Det fixar du lätt Peter, kom igen :)
--- Slut citat ---
Peter? Det passar verkligen bra ;)
O jag v et hur surt det är att stå inför det, ibland blir det dock bra att göra det, ibland inte alls dock. Är något med feelingen för låten som kan förändras med tid av någon orsak. Skumt det där. Jag hör inga jättestora grejor vad gäller ovan nämnda.Men instämmer i att låten är så bra att den är värd mödan!
Asti:
tigersoul - Jättekul att du gillar låten! Önskar också att jag kunde få till sådana gitarrsolon! :)
Träning ger ju färdighet, så troligen blir man väl lite bättre efterhand, även om man själv kanske inte märker det....?
Eddi - Jag har försökt få bort så mycket "munljud" som möjligt utan att sången påverkas nämnvärt och jag tror inte jag kommer
mycket längre. Möjligen med Rx-declicker verktyget......
Själv tycker jag inte att det är så mycket "munljud" att det stör mig, så någon omsjungning tror jag inte det blir tal om.
Anser nog att den här låten är färdig nu. Tycker personligen att det är mycket roligare att ge sig på nya projekt än att
"fila" tills man blir urless på låten och knappt vill höra den igen.
Tack för ny feedback! Är givetvis tacksam för alla synpunkter även om jag inte alltid följer era råd och tips! :)
/Asti
Alatar:
Fin låt. Får lite "The Scorpions" associationer.
Låten är dock en aning för utragen för mitt smak. Om man skulle göra den kortare/mer kompakt skulle det vara bättre, tycker jag. Då skulle den liksom bli mer omväxlande på kortarte tid :lol:.
HasseFX:
--- Citat från: Asti skrivet 08.09.2012, 16:05:46 ---"Shoegazigt" har jag ingen aning vad du menar, hoppas det är något positivt! :)
--- Slut citat ---
mahan:
Tjou båjs!
Låter väldigt bekannt o gott detta, tror jag mastrerat den i ett tidigare sked.. :D
Låten e jätteskön, mycket internationellt arrat och liret e gott, bra jobbat.
Mastreringen kommer senare :lol:
Edit: glömde att säga att gurasoolot gick rakt in i hjärtat, mycket snyggt!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida