Forum > Färdiga produktioner

Asti, bjurte och Perowitch - Just another tale (utan smack)

<< < (2/9) > >>

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 08.09.2012, 14:29:40 --- :unsure:  :D

--- Slut citat ---
:o

Asti:

--- Citat från: HasseFX skrivet 08.09.2012, 14:41:41 ---Underbart vacker låt, inte minst tack vare Astis mjuka Jose Gonzalez meets John Lennon-sånginsats!  :wub:

Coolt shoegazigt arr med bra insatser av övriga medverkande också!  Lite synd med "störningarna" i sången, speciellt i början. Ligger det i själva inspelningen så torde Rx-declicker och liknande verktyg kunna göra underverk. Trots att jag lider av intromani fungerar pang-på-starten riktigt bra! Däremot känns slutet lite för abrupt och tvekande...

--- Slut citat ---

"Jose Gonzalez meets John Lennon", jo jag tackar jag!  :) Kul att du tycker låten är vacker, det värmer och inspirerar!
"Shoegazigt" har jag ingen aning vad du menar, hoppas det är något positivt!  :)
Om du med "störningarna" menar mina munljud, så ja, det ligger i inspelningen och tack för tipset om Rx-declicker! Det ska jag kolla upp!
Håller med dig om att introt kunde varit lite längre innan sången börjar, men tycker också det funkar rätt bra så här....
Håller också med om att slutet kunde varit lite mer "synkront" eller kanske ännu hellre lite längre och med fade-out!
Få se om det är värt att engagera medmusiker och göra om detta....
Tack för dina synpunkter!
/Asti

tigersoul:
Nu lyssnar jag bara på macbook högtalarna så kan inte påpeka mkt tekniskt annat än att jag gillar låten jäkligt skarpt o har gillat den från början. Mycket bra! Nivån så att jag vill ha med den i min spellista någonstans ;)

tigersoul:
Ps: sådana här j--a gitarrsolon vill jag också ha i mina låtar / kunna spela / osv :P Veti tusan om jag blir något bättre på instrumenten jag bara skriver o spelar in, fast lite bättre blir jag nog... men orken att bli bättre på melodispel på gitarr veti tusan när det ska komma.

Eddi:
Jag vet inte riktigt hur jag ska säga men...... det här har utkristalliserats som en av dina absolut bästa låtar och du har fått kanonbackup med trummor och gura - det finns ju dock som vi alla vet glitchar med munljud och jag förstår att det tar emot - men jag tycker att du ska sjunga om faktiskt - det får inte bli - den där jättesköna Asti-låten fast med en del munljud. Det fixar du lätt Peter, kom igen :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion