Forum > Demolåtar

Gurano & Asti - Yore driving me wild

<< < (4/4)

mahan:
Tjou på er i Chinatown!
Visst är detta en lite godbit, men som alla godbitar så behöver denna åxå en liten översikt på mixen. Kompet sitter fint och Asti har ju en skön röst, men ihopkopplingen av dessa båda sitter inte riktigt bra ännu. Kolla med av skära av strupen på Asti... menar ju att du ska skära av på dom låga frekvenserna på Astis sång så kommer den lixåm lite klarare ut. Och för att undvika grötning av sångpartierna så skär nedre registret av stämmsången åxå och bred ut stämmorna lite mer, så tycker Obbnäsguuben åtminståne! Riktigt bra låt med lite annorlunda österländskt tag!

h.   johan

Gurano:

--- Citat från: mahan skrivet 10.09.2012, 00:26:37 ---Tjou på er i Chinatown!
Visst är detta en lite godbit, men som alla godbitar så behöver denna åxå en liten översikt på mixen. Kompet sitter fint och Asti har ju en skön röst, men ihopkopplingen av dessa båda sitter inte riktigt bra ännu. Kolla med av skära av strupen på Asti... menar ju att du ska skära av på dom låga frekvenserna på Astis sång så kommer den lixåm lite klarare ut. Och för att undvika grötning av sångpartierna så skär nedre registret av stämmsången åxå och bred ut stämmorna lite mer, så tycker Obbnäsguuben åtminståne! Riktigt bra låt med lite annorlunda österländskt tag!

h.   johan

--- Slut citat ---
Tackar - kul att du gillar
Jag får se vad jag kan åstadkomma med registret :)
Men för tillfället får den ligga och vila

Tack för komment
Gurano

hogge:
Som sagt tidigare, så är det kul att höra en låt med mera "luft" i.. Dina grejer brukar ju annars vara fyllda av de märkligaste påhitt  :P
Jag tycker Asti sjunger fantastiskt som vanligt. Men nåt är det som stör. Kan inte riktigt sätta fingret på't. Men jag tror att det blir lite väl grötigt emellanåt.. Mest då när sången kommer in i kören där: "Oh, You driving me wild"..

Gurano:

--- Citat från: hogge skrivet 11.09.2012, 22:39:19 ---Som sagt tidigare, så är det kul att höra en låt med mera "luft" i.. Dina grejer brukar ju annars vara fyllda av de märkligaste påhitt  :P
Jag tycker Asti sjunger fantastiskt som vanligt. Men nåt är det som stör. Kan inte riktigt sätta fingret på't. Men jag tror att det blir lite väl grötigt emellanåt.. Mest då när sången kommer in i kören där: "Oh, You driving me wild"..

--- Slut citat ---
Ska kolla upp kören vid tillfälle. Tack för ditt öra å tankar

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion