Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Girly - From My Heart

<< < (4/7) > >>

Clemens:

--- Citat från: Dividend skrivet 28.08.2012, 23:23:01 ---Det låter maffigt om hela alltet, sång och stråkar. Pianoljudet är kanske det enda som bara får godkänt.

Musik som nog passar i rätt sammanhang, Disneyfilm eller musikal, för mig. Skulle aldrig få för mig att köpa skivan eller läsa texten men väldigt snyggt! Jättebra sjunget. Sarah dawn finer, sjunger hon inte också den här typen av låtar typ alltid? Det låter lite så, eller Helen sjöholm.

--- Slut citat ---

Tjena Div!

Att gör musik som denna är en balansgång, Antingen blir det "sockersött" eller så blir det vemodigt vackert. Tycker själv att denna är på rätt sida. Sarah DF tycker jag definitivt är på fel sida. Låtarna känns inte äkta, texterna skall bara låta bra, med rätt ord, så det går bort för mig... Texten i denna tycker jag är lite "poetisk" och känns väldigt äkta..Synd att vi inte lyckades förmedla det till dig..  :)

[/quote]

Clemens:

--- Citat från: tigersoul skrivet 29.08.2012, 21:21:44 ---Får jag fråga varför du inte kan/vill lägga mer arbete på låten när du har ett så bra projekt? Har du tappat bort projektfilerna eller vad är problemet?

--- Slut citat ---

Det blev lite struliga omständigheter när låten gjordes, och brydde mig inte om att spara projektfilerna under vettigt namn, så jag hittar dem inte.. Ligger dessutom ( ej backade ) på min gamla musikdator som inte mår så bra. Men kanske tar ur projektdiskarna ur datorn och kollar igenom...  :)  Kan ju göra om, men har inte så mycket tid just nu, men visst, man kanske får tänka om..  :) Frågan är om det tillför så mycket egentligen.. :unsure:

tigersoul:

--- Citat från: Clemens skrivet 29.08.2012, 21:35:33 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 29.08.2012, 21:21:44 ---Får jag fråga varför du inte kan/vill lägga mer arbete på låten när du har ett så bra projekt? Har du tappat bort projektfilerna eller vad är problemet?

--- Slut citat ---

Det blev lite struliga omständigheter när låten gjordes, och brydde mig inte om att spara projektfilerna under vettigt namn, så jag hittar dem inte.. Ligger dessutom ( ej backade ) på min gamla musikdator som inte mår så bra. Men kanske tar ur projektdiskarna ur datorn och kollar igenom...  :)  Kan ju göra om, men har inte så mycket tid just nu, men visst, man kanske får tänka om..  :) Frågan är om det tillför så mycket egentligen.. :unsure:

--- Slut citat ---

Det kan bara du avgöra, men satt jag på en bra låt (som denna) skulle jag göra mitt längsta vad gäller besvär för att jobba på den tills jag känner mig nöjd. Visst kan du lägga med låten som den är nu, den är helt okej, men den är inte tipptopp tekniskt och jag vet inte med dig men jag skulle personligen inte trivas med det ;)

HasseFX:

--- Citat från: Clemens skrivet 29.08.2012, 21:18:15 ---Tolkar det som  att du tycker det skulle kunna funka trots brister..   Tack!  :)

--- Slut citat ---

Ja den låter som en av "de där" tagningarna man ska hantera med silkesvantar och släppa igenom med eventuella små brister, projektfiler eller inte... I's all jazz anyway :)  Typiskt "duktig-men-oerfaren-misstag" att bara tweaka lite till - och där rök magin på något oförklarligt sätt...

Enda problemet är om den avviker i soundet mycket från det andra materialet (och som inte går att jämna ut i mastringen).

Edit: Ett favoritexempel på en lite kantig men "rätt" tagning i liknande "stuk"  :wub:

Clemens:

--- Citat från: HasseFX skrivet 29.08.2012, 22:12:23 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 29.08.2012, 21:18:15 ---Tolkar det som  att du tycker det skulle kunna funka trots brister..   Tack!  :)

--- Slut citat ---

Ja den låter som en av "de där" tagningarna man ska hantera med silkesvantar och släppa igenom med eventuella små brister, projektfiler eller inte... I's all jazz anyway :)  Typiskt "duktig-men-oerfaren-misstag" att bara tweaka lite till - och där rök magin på något oförklarligt sätt...

Enda problemet är om den avviker i soundet mycket från det andra materialet (och som inte går att jämna ut i mastringen).

--- Slut citat ---

Ja precis så tänkte jag. Vill inte gå in å rota, och allt faller som ett korthus...alla är ju inte så nördiga som vi på KR, och tur är väl det..  :D 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion