Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Girly - From My Heart

<< < (5/7) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Clemens skrivet 29.08.2012, 22:20:54 ---Ja precis så tänkte jag. Vill inte gå in å rota, och allt faller som ett korthus...alla är ju inte så nördiga som vi på KR, och tur är väl det..  :D 

--- Slut citat ---

...man ska inte inte slarva, ge sig, eller kompromissa, men minst lika viktigt känna "peaken" :)

Girly:
Marre… ’mupptrixeriet’ hahaha I love it  :lol:

Asti: Satt nästan och väntade på kommentar om uttalet... hey I'm Swedish  :D

Dividend: I mitt tyckte var/är det en helt underbar låt som lockade fram känslor hos mig och som i skrivandets stund gjorde att orden verkligen kom ’from my heart’. Skulle den platsa i en Disney-film så visst… skulle garva hela vägen till banken  :D

För övrigt, trots att jag håller lite låg profil eftersom det handlar om 'mupptrixeri'  :D måste jag få flika in ett tack för lyssning och kommentarer och lite kul då det ändå känns som om den går hem… hos de flesta... sen får vi väl plocka blomblad... duger... duger inte... duger... duger inte...  ;)

Lena

tigersoul:
Instämmer i att inte övermecka o döda magin, men jag tror det finns lite bufferuttrymme kvar här innan man nallar på den :P

jonnerstone:
Snyggt och stämmningsfullt. Väldigt bra sjunget. Lite kritik till C är att jag tycker i vanliga fall att snygga synthljud, pads mm är en av dina stora styrkor, det i kombination med bra låtsnickeri som du också är grym på, är alltid en vinnare. Men här tycker jag det nästan känns som om du tagit den lätta vägen. Pianot är som många nämnt inte jättesnyggt alla gånger, ljudet låter lite "Casio", vilket kan vara coolt i rätt sammanhang men kanske inte här och även som nämns lite konstiga avhuggna toner. Arret är annars mycket vackert och sparsmakat.
För mycket reverb/delay på sången där det endast är piano och sång, när stråkarna kommer in så passar sångeffekterna bättre. Svengelskan köper jag med hull och hår, du får den att låta "charmig". Så än en gång otroligt bra sjunget, men lite slarvigt proddat/spelat. Frågan om den kan passera på ett album? Visst kan det det, detaljerna som nämnts i mitt och andras inlägg ovan är just bara detaljer som inte många andra antagligen skulle reagera på. Dock.....så ska du/ni själva lyssna och stå ut med detaljerna när det väl blivit ett album, och frågan är väl om du/ni kommer ångra er sen att ni lät det passera. Jag vet själv hur jäkla irriterande sånt kan vara  :)

Girly: Ang. mupptrixeri http://wiki.kontrollrummet.com/Mupptrixa   :lol:

Micke

Girly:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 29.08.2012, 23:04:17 ---
Girly: Ang. mupptrixeri http://wiki.kontrollrummet.com/Mupptrixa   :lol:

Micke

--- Slut citat ---

OMG!  :o hahaha... och jag som tyckte Marre va väldigt påhittig och kul...  :lol:
Tack för den!   ;)

Lena

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion