Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Girly - From My Heart

(1/7) > >>

Clemens:
Håller på att sammanställa ett "album" och funderar på om denna funkar. Är väl främst mixen på sång..
Kommer inte göra om nu och har bara en mp3, Kan den passera i detta skick?  :)

Hey, how is the view from where you are
I see you, the distance’s not that far
If you let me
I will talk to you
I’ll be true to you
Wordless
From my heart

So, how is the atmosphere
Is it clouded, short of air
Let me breathe
Life to you
I can assure you
No strings attached
From my heart

Now, is the time for me
To leave and become a memory
I have dwelled here long enough
I have given you
All of
My heart

Marruschkka:
Ok, du kan inte få svar på mupptrixeriet, men en enda synpunkt har jag.

Svinbra, bra låt och finfin sång :wub:

Kul!

/Marre

Asti:
Skitfin låt och kanonbra sång!
Några bagateller jag reagerade på:
Det låter lite mycket ibland om sch-ljud och i något fall H-ljud. Kanske beroende på lite för mycket reverb....?
Eller för lite de-esser? Personligen hade jag nog föredragit en aning torrare sång.
Något konstigt ljud vid d:et i "Wordless".
"Atmosphere" uttalas med e-ljud på slutet, men det ska ju helst rimma med "air"...
I sista avsnittet efter Now sänks pianoljudet för ett ögonblick....ett klipp?
Den här kommer jag definitivt att lyssna flera gånger på!
/Asti

MaxB:
Top notch! Skönt ljud på sången och bra avspänd stämma. Vilsamt arr som lyfter fram sången till nya rekord. Girly, här är du nära!

Jag skulle ju önska att du vid 49-50 går upp till E och D på leadsången -  mycket bättre än att du är kvar där nere...
Is it clouded, short of air
G  G  E   D

Vid 82 låter rösten inklippt eller kommer för plötsligt, som om den inte är från samma sångtagning som innan. Småpetitesser men eftersom ni är så underbara här vill jag att ni kollar om det är något ni ska putsa.

Underbart slut också! Tack att man får lyssna! Som balsam för tjälen!  ;)

HasseFX:
Oj - absolut bästa sånginspelning jag hört här tror jag! Mycket välsjunget och anpassad till "stuket" och framför allt att sången vågar komma riktigt nära, utan de artefakter som det så lätt blir!! Teknik-tekniskt briljant! Möjligen låter rösten så bra att pianokompet bakom framstår lite "ljummet" och oengagerat, men som helhet - fantastiskt bra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion