Forum > Färdiga produktioner

Clemens feat Girly - From My Heart

<< < (2/7) > >>

Dividend:
Det låter maffigt om hela alltet, sång och stråkar. Pianoljudet är kanske det enda som bara får godkänt.

Musik som nog passar i rätt sammanhang, Disneyfilm eller musikal, för mig. Skulle aldrig få för mig att köpa skivan eller läsa texten men väldigt snyggt! Jättebra sjunget. Sarah dawn finer, sjunger hon inte också den här typen av låtar typ alltid? Det låter lite så, eller Helen sjöholm.

tigersoul:
Den här gången körde jag en annan variant, jag läste INTE kommentererna innan. Ej av lathet utan för att bilda mig en egen uppfattning ;)

Först av allt: satans skön låt, mycket bra! Jag tycker helt klart att den "duger" om du inte har möjlighet att pilla mer i den av någon orsak. Kan du pilla mer med den skulle mina råd vara:
- Lite mindre reverb, det är en touch för mycket på sången.
- Fixa några smånoter här o var i melodyne, finns några drifts o någon suring men inget allvarligt.
- Sången är oerhört vacker, men med all den kapaciteten känns det som några omtagningar skulle kunna göra den ÄNNU bättre!
- Något händer med pianot vid Now is the time, något uppehåll som känns onaturligt.

Men som sagt mycket vackert, när stråkarna kom in var kungligt!

Tokai:
Är sången hög? Tycker nog det. Men bra är den. Och tycker nog melodin också i första lyssning.
Reverb låter inte bra. Inget hade varit bättre, lite delay kanske. Harsh är ordet jag kommer på.

Om du inte tänker göra om låten, pga mp3 fil, så är kritik totalt meningslöst. Då handlar väl mest kritiken om tumme upp eller ner om låten ska va med på skivan? Så det här med att förslaget att minska reverb är totalt bortkastad tid för min del om jag fattat det rätt?

Clemens:

--- Citat från: Tokai skrivet 29.08.2012, 19:22:35 ---Är sången hög? Tycker nog det. Men bra är den. Och tycker nog melodin också i första lyssning.
Reverb låter inte bra. Inget hade varit bättre, lite delay kanske. Harsh är ordet jag kommer på.

Om du inte tänker göra om låten, pga mp3 fil, så är kritik totalt meningslöst. Då handlar väl mest kritiken om tumme upp eller ner om låten ska va med på skivan? Så det här med att förslaget att minska reverb är totalt bortkastad tid för min del om jag fattat det rätt?

--- Slut citat ---

Vaknat på fel sida  :unsure: Frågan jag ställde var följande: Kommer inte göra om, kan låten passera i detta skick?  enligt dig då, "Nej!"  :unsure: Räcker så! Tack!  :lol:

Eddi:
Nej härifrån med, både för din och Girlys skull det är för mycket märkligt med mixen. Lägg lite mer tid på den istället DET är den värd.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion