Forum > Demolåtar
MaxB - You are leaving
Bribedant:
Jomen jag gillar hela den här låten. Musiken, arret, bra låter det också. Du har en sån där oslipad och känslig sångröst som många "proffs" har tappat. Ytterligare plus.
Har ett ett par tankar. Undrar om inte mellotronen skulle göra sig bättre en oktav lägre. Skulle bli lite mer murbruk i just det frekv. området.
Testa att limma ihop mixen med t.ex nån tape saturation plugg. Lite overall komression och vintage'iering.
Gott jobb.
MaxB:
Tack för alla goda tips och erbjudande om hjälp med gitarr bl.a. Jag har inte den tid jag vill, till musikskapande och orkar därför inte ens ge individuell respons på alla goda tips jag fått i den här tråden. Hoppas få tid snart (veckor, månader?) och Asti, jag hoppas erbjudandet kvarstår, om jag inte fixar gitarren själv.
Nu är underbara! Vilken fin stor familj vi har här på kontrollrummet!
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.09.2012, 12:51:26 ---Nu är underbara! Vilken fin stor familj vi har här på kontrollrummet!
--- Slut citat ---
Instämmer helt på den punkten! Jag har även konto på andra sidor som jag inte ska namnge, men stämningen där är, i jämförelse med den här sidan, halvt fientlig o avståndstagande. Den här lilla "familjen" är kanon!
Roffe H:
Håller fullständigt med er MaxB och tigersoul, har hört samma sak som "tiger". KR däremot är toppen. Jättefin stämning och högt i tak, har rekommenderat det till andra musikanter.
mvh Roffe :)
MaxB:
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.09.2012, 11:29:10 ---Håller fullständigt med er MaxB och tigersoul, har hört samma sak som "tiger". KR däremot är toppen. Jättefin stämning och högt i tak, har rekommenderat det till andra musikanter.
--- Slut citat ---
Jag tipsade också om kontrollrummet till några i helgen, på 50-års kalaset. Här är kompisen från Göteborg...
...och här några tjejer jag inte sett förr, som frågade om jag ville kompa. Det ville jag ju.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida