Forum > Demolåtar
MaxB - You are leaving
Roffe H:
Bra låt och fin sång och sköna stämmor...när det gällar pinospelandet är nog inte mina synpunkter särskilt vägledande. Om jag kunde spela piano(vilket jag inte kan tråkigt nog) som du gör skulle jag definitiv använda det i mitt musicerande utan att skämmas.
mvh Roffe H :)
Asti:
Skön låt! Tycker du sjunger den bra också!
Ibland blir det lite "tomt", låten liksom stannar av. Där tror jag det behövs mer
från pianot alternativt en plockande gitarr för att behålla "flytet".
Sedan skulle jag hellre velat ha stråkar än mellotronen, men det är en smaksak.
Jag har samma "problem" med pianot som du, trycker mest dit ackord och editerar i efterhand... :rolleyes:
Tror inte du ska ha med den kompande akustiska gitarren.......?
Piano, sång, stråkar och ev en plockande gitarr tror jag är ett lagom arr för att behålla den intima känslan i den här fina låten.
/Asti
Dividend:
Texten är fin och sångmelodin är fin, men arret är åt helvete.
Gitarren kan du ju sumpa direkt och släng in Girly på varannan vers. Om du förbättrar pianokompet kan elgitarrsolot fungera som det är. Synthstråk som spelar enkla ackord kan egentligen ersätta helt det som föreligger. Det är bra idéer men helt trist och ointressant framfört. :) (Tycker jag.)
equality:
Stark låt! (det viktigaste för mig). Fin text och mycket i feeilng i sången. Framförandet vad gäller piano och akkegura funkar också för mig men fixar inte mellotronen (sorry där igen!). Jag hade nog ändrat på ett sätt du inte hållit med om... :P Slidesolot bra. Tycker inte mycket saknas till färdig låt.
mahan:
Jahadu Maxen!
Den låten sitter skönt, en fin men kanske lite "vanlig" ballad. Kunde ju färgas på med lite Fender även i verserna.
Pianot kanske lite väl långt framme nu, kunde dras ner på volymen och sätta aningen mer av samma reverb som sången kör med, då kör dom lixåm i samma rum.
Hursomhelst, LIKE IT!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida