Forum > Demolåtar

MaxB - You are leaving

<< < (6/6)

Jocke:
Känslosam sak det här... ^^ Ibland drabbas man av den där känslan att man inte kan göra sin låt full rättvisa. Jag har lite svårt med låtar som går saktare än pulsen... eller något. Kan inte ge något aktuellt exempel nu men har märkt att långsamma låtar ibland har en lite högre "puls" långt ner i mixen. Det är ju ändå strålande att den bästa hjälpen kommer från kamraterna här! :)

MaxB:
Smyger in en uppdatering efter att idag ha spelat om pianot och sjungit in den helt på nytt. Det värsta är att trots att den är enformig och lång - har jag valt att lägga två sångförsök efter varandra, vilket innebär att den i den här versionen är dubbelt så lång (8.21). Det är nog bara jag som pallar att lyssna så länge. Orsaken att jag gör så är att jag själv vill lyssna flera gånger för att höra om jag tycker att rösten ska vara så ren som möjligt (första tre verserna) eller så kraxig som möjligt (reprisen med samma tre verser efter de första). Kanske ska det vara en blandning av rent och kraxigt? Nån som orkar ha synpunker på det. Tror att Eddi tycker det ska vara renare röst?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_YouAreLeaving_20130210.mp3[/mp3]

Gurano:
Har inte lyssnat på denna tidigare - en fin låt. (orkade dock inte lyssna igenom allt). Jag lyssnar just nu genom jobbdatorn i hörlurar och kanske är det därför jag tycker att sången är för vass - om det inte beror på det så tycker jag att det är för vasst mixat helt enkelt. Jag skulle ha haft mindre reverb på sången, för den sjunger i lite större rum än pianot, tycker jag. Det finns en del klipp i låten som stör örat tex vid 310 - det borde du fixa till

Vissa vändningar ger mig pink Floyd-vibbar. Är det du som körar oxå - låter inte riktigt som du?

/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion