Forum > Färdiga produktioner

Eddi - Yes Im Gone ft. Perowitch

<< < (3/6) > >>

Eddi:
Nu vet jag vad Guranogrejen var - jag härmade hans sticksolon från en annan låt.

Som sagt ny version nu med Perowitch på drums och lite gura en minimalistisk historia det här med blott 8 spår fast det låter mer tycker jag.

Tyck till vet jag :)

Eddi:
Jag har aldrig varit med om nåt liknande nästan 40 lyssningar på 4 timmar utan en enda kommentar. Min tolkning av det är att låten röner ett stort intresse och att det inte finns något negativt att kritisera - eller rätta mig om jag har fel - under de förutsättningarna så är det en riktig succélåt å andra sidan med uteblivna kommentarer så kanske det betyder precis tvärtom  som sagt aldrig varit med om något liknande. Tack för alla lyssningar i alla fall.

MaxB:
Jag noterar att fler än du upplever frånvaro av kommentarer, även Roffe t.ex.
Jag har lysnat en gång men i liten enhet med människor runt omkring mig. Här fanns tydligen inget som slog mig med häpnad i den situation jag befann mig i (god mat med många olika drycker i goda vänners lag). Jag hoppas hinna lyssna mer då helgen är över.

Gurano:
Tjena
Denna har jag inte lagt min hand vid så det är nog som du säger...att jag är en inspirationskälla - tack för det :D

Det bästa är din sång här tycker jag - den är helskön! Bas- och guraljud är rätt murriga (framförallt basens) jämfört med trummornas rena ljud. Det funkar men kanske att man kan skita trummorna lite. Gurariffet kan du kanske variera lite så att det inte faller in i inflationen. De partier där du bara har sång, trummor och bas kan ibland behöva en sprutt.

Jag provar gärna vid tillfälle om du är pigg på ett litet colabb att komplettera med mer gura å annat om du vill! Säg då till.

Ha det gott
Gurano 

cykeln:
Yepp - låten är bra!
Härligt seg blueskänsla.
Jag skulle nog valt ett annat gitarrljud - lite mer trasigt och något lägre i volym
Kanske också rensa lite i basen

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion