Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Yes Im Gone ft. Perowitch
Eddi:
Hittade den här bland gömmorna och jag tror inte den varit uppe tidigare - låter lite halvfärdig och man kan ju undra vad som ska till för att få den klar??
Jag fann den till slut i en undermapp på Cubase och där låg den i det här skicket - märkligt för jag finner den inte i några klar-mappar någonstans. Det finns indikationer på att McMuffin på något sätt varit involverad antagligen med text-kontroll och det finns indikationer på att Gurano har gjort något men vad vete fåglarna? Gurano vet du?
Nu vet jag vad Guranogrejen var - jag härmade hans sticksolon från en annan låt.
Som sagt ny version nu med Perowitch på drums och lite gura en minimalistisk historia det här med blott 8 spår fast det låter mer tycker jag.
tigersoul:
--- Citat från: Eddi skrivet 13.08.2012, 23:46:19 ---Hittade den här bland gömmorna och jag tror inte den varit uppe tidigare - låter lite halvfärdig och man kan ju undra vad som ska till för att få den klar??
--- Slut citat ---
En apostrof i I'm kanske? :P
Jag gillar vocalinsatsen o texten, även om den surnar till lite efter 50 någonstans. Men det känns definitivt inte klart nej, det känns naket och byggnadsställningen står kvar med skyddsplasten som slår mot stolparna i vinden med ett ihåligt eko. Skämt o sidor, jag vet inte riktigt? Jag är nog lite musikaliskt utmattad ikväll får återkomma :P
Eddi:
--- Citat från: tigersoul skrivet 14.08.2012, 02:09:05 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 13.08.2012, 23:46:19 ---Hittade den här bland gömmorna och jag tror inte den varit uppe tidigare - låter lite halvfärdig och man kan ju undra vad som ska till för att få den klar??
--- Slut citat ---
En apostrof i I'm kanske? :P
Jag gillar vocalinsatsen o texten, även om den surnar till lite efter 50 någonstans. Men det känns definitivt inte klart nej, det känns naket och byggnadsställningen står kvar med skyddsplasten som slår mot stolparna i vinden med ett ihåligt eko. Skämt o sidor, jag vet inte riktigt? Jag är nog lite musikaliskt utmattad ikväll får återkomma :P
--- Slut citat ---
Tack för kommentar Tiger.
Otroliga 18 lyssningar och en kommentar talar sitt tydliga språk - lägg i lådan igen.
MaxB:
Hade jag tid skulle det vara roligt att testa en ruff gitarr men tiden flyger iväg...
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.08.2012, 12:38:37 ---Hade jag tid skulle det vara roligt att testa en ruff gitarr men tiden flyger iväg...
--- Slut citat ---
Nä låt den dö jag gillade diktningen och trummorna som jag tydligen jobbat bra med. Enligt min måttstock då, är väl bäst att tillägga :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida