Forum > Demolåtar

John Dandrea, Wernborg & equality - If I had it all - starkare trummor

<< < (3/8) > >>

equality:
91:an: Jag har med en tråkig trumma och en bas. Det vill inte svänga riktigt men hjälp på väg. Thnx.

equality:
Multiartisten Wernborg bidrar nu med jazzgitarr, pianolicks och inte minst trummor. Jag är helnöjd!  :)

pxm:
Sången påminner en ung Cat Stevens.  :) -vilket är bra!! Själva musiken, påminner inte om Cat men gillas skarpt, är skön att lyssna på och jag gillar kompet den akustiska guran. Bra komponerat och spelat !! Jag hörde inte första verren (vilket var synd..) men jag finner inte basen tråkig. Tycker att den gör sitt jobb bra . Wernis har skönt sound på sina toner och trummorna är "rätt"..
Ni har en bra  och mycket diggbar låt här som är spännande och intressant att lyssna på. Tog 2 lyssningar på en gång. :P
Shysst !!!

mvh

Asti:
Nu funkar det bättre med ett mer återhållsamt trumspel!
Skulle i mitt tycke vara ännu smakfullare med vispar. Nu blir det lite hårt
ljud från virvelkaggen.
Snygga gitarr- och pianofills.
Känns något otajt ibland, t.ex ett trumslag vid 56-57 sek, men det måste vara
svårt att lägga på trummor i efterhand och få det helt tajt....
Bra jobbat!
/Asti

Wernborg:
Filerna ligger inte rätt. Olidligt otajt på vissa ställen när jag vet att det egentligen inte är det.  :)

I min slaskmix finns inte den otajtheten. Equality: testa att lyssna på trummorna mot metronomen enbart. Då ska det stämma. Sonar kanske har nån inställning att få ett spår att spelas något tidigare. Annars får manuellt dra tillbaka det något. Rejält inzoomat brukar sånt vara lättare.

Gitarren flyttas sedan motsvarande när trummorna är rätt.

Hoppas det funkar att få detta tajt, det var en kul låt att spela på.

Ibland i collab uppstår detta att filerna inte synkas perfekt. Riktigt skumt. Emulator och jag hade stora problem med det ett tag och vi fick helt enkelt lära oss hur många millisekunder våra filer skulle flyttas. Tack och lov stämmer våra burkar med varann numera.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion