Forum > Demolåtar
John Dandrea, Wernborg & equality - If I had it all - starkare trummor
Jocke:
"Gillar!" :) Lågmäld och behaglig utan att bli långtråkig eller banal - bra gjort!
equality:
--- Citat från: Asti skrivet 08.08.2012, 09:21:27 ---Känns något otajt ibland, t.ex ett trumslag vid 56-57 sek, men det måste vara
svårt att lägga på trummor i efterhand och få det helt tajt....
--- Slut citat ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.08.2012, 10:39:28 ---Filerna ligger inte rätt.
--- Slut citat ---
NURÅ!? :blink: Pianot hade jag lagt helt åt skogen men lät bra ändå i mina öron. :mellow: Låter mer logiskt nu, tillrättalagt. Trummorna låg några hundradels sek sent.
Tack för era säkra öron.
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 08.08.2012, 12:45:29 ---
--- Citat från: Asti skrivet 08.08.2012, 09:21:27 ---Känns något otajt ibland, t.ex ett trumslag vid 56-57 sek, men det måste vara
svårt att lägga på trummor i efterhand och få det helt tajt....
--- Slut citat ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.08.2012, 10:39:28 ---Filerna ligger inte rätt.
--- Slut citat ---
NURÅ!? :blink: Pianot hade jag lagt helt åt skogen men lät bra ändå i mina öron. :mellow: Låter mer logiskt nu, tillrättalagt. Trummorna låg några hundradels sek sent.
Tack för era säkra öron.
--- Slut citat ---
Nu låter det förträffligt! :)
Anm. Jag har öron med ganska låg latency, speciellt vad gäller trumljud, vilket jag är tacksam för.
Dessutom sprider sig ljud på ett förträffligt sätt tack vare förkalkningar i mellanöronen, som
jag samlat på mig genom åren. Dom är dessutom certifierade enligt ISO14000, samt k-märkta
av Vetlanda Stads Kultur- & Skytteförening. Denna information har jag inhämtat via hörsägen.
/Asti t.f. Öronmärkt Världskulturarv
equality:
--- Citat från: Asti skrivet 08.08.2012, 13:39:57 ---Nu låter det förträffligt! :)
Anm. Jag har öron med ganska låg latency, speciellt vad gäller trumljud, vilket jag är tacksam för.
Dessutom sprider sig ljud på ett förträffligt sätt tack vare förkalkningar i mellanöronen, som
jag samlat på mig genom åren. Dom är dessutom certifierade enligt ISO14000, samt k-märkta
av Vetlanda Stads Kultur- & Skytteförening. Denna information har jag inhämtat via hörsägen.
/Asti t.f. Öronmärkt Världskulturarv
--- Slut citat ---
:D (världskulturgarv) Låter betryggande på alla sätt.
--- Citat från: pxm skrivet 08.08.2012, 03:12:08 ---Sången påminner en ung Cat Stevens. :) -vilket är bra!! Själva musiken, påminner inte om Cat men gillas skarpt, är skön att lyssna på och jag gillar kompet den akustiska guran. Bra komponerat och spelat !! Jag hörde inte första verren (vilket var synd..) men jag finner inte basen tråkig. Tycker att den gör sitt jobb bra . Wernis har skönt sound på sina toner och trummorna är "rätt"..
Ni har en bra och mycket diggbar låt här som är spännande och intressant att lyssna på. Tog 2 lyssningar på en gång. :P
Shysst !!!
mvh
--- Slut citat ---
Synd att du fick den otajta verren till livs. Nu är det bättre men väntar oroligt på "GK" från Wernis... Thnx pxm!
--- Citat från: Jocke skrivet 08.08.2012, 12:12:26 ---"Gillar!" :) Lågmäld och behaglig utan att bli långtråkig eller banal - bra gjort!
--- Slut citat ---
Bra att den inte blev långtråkig. Har försökt motverka detta med pausar och "etnosolot" men Wernis golden fingers is da shit! Thnx Jocke!
jonnerstone:
Jäkligt snygg och väldigt slick. Tur att ni övergav idéerna om vispar och valde virvelslag istället. Vispar hade gjort låten mossig, nu känns den modern.
Pianodrillarna efter två minuter......hallå engelsmannen i det stora äpplet :D. Snyggt stulet :-)
Som en blandning av Chapter Two, John Mayer och Sting. Fioleriet gör att det blir ett stänk Dave Matthews Band också. Alltså top notch!!
Full pott av mig!
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida