Forum > Demolåtar

Chrome - Beleive (2014-01-08)

<< < (9/11) > >>

Emulator:
tjohejsanhoppsan forumfolk!

Nu har vi satt igång med slutförandet (igen...) av chromeskivan. Hittills har vi snyggat till och petat lite i tre låtar, och denna är fjärde till rakning.

Målet är att lägga ny sång på låtarna som kräver det, nån gitarr här o var, för att sedan bouncea ut eländet till wav och mixa. Helst via teamviewer, skype, eller kanske ett fjärrverktyg i Reaper.

Fortfarande är det samma vers som sjungs två gånger, Jonnerstone har ännu inte fått text och blivit tillfrågad officiellt om ny sång LOL.

Det vi mest undrar nu är angående solots nya disposition (jag har suttit och klippt ihop av W's gitarrfiler, samt breaket innan det startar)

Vissa mixmässiga grejor är inte hundra, men det är heller inte riktigt målet.

Funkar formen på låten tycker ni, och hur upplever man breaket innan solot drar igång?

givetvisfår man tycka till om precis vad som helst, framförallt om man inte hört 100 tidigare versioner  :rolleyes: :D

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 19.08.2012, 12:18:40 ---Tappa fart vill vi ju inte
--- Slut citat ---
:lol:

Dividend:
Vill inte jonnerstoned :D så kan ju JAG sjunga.. Allvarligt jag är jättebra, faktiskt :unsure:

Inledningen är reminiscent av en Bon Jovi-låt, tror den hette Blaze of Glory. Mycket depeche när sången kommer in.

Ingen av spelarna funkade, men hittade den ovan och lyssnade på den. Rammstein-gitarrer borde komma in och ösa på slutet.

Det här låter bellman, tyvärr hör jag inte vad som sjungs så här på en snabblyssning så jag ger inget betyg. Kanske ska sången upp lite, men det fixar väl J.
Snyggt proddat så långt.

ETT RIFF! Hårdare än Rammstein, tänk Carcass :) På sluttampen alltså. Snygg percussion

Wernborg:
Fungerande spelare i första inlägget.

Bellman och Bon Jovi. Jösses!  :o

Jorå, det blir mer gitarrer i slutet. Finns nåt där i gitarrsolot som ska renodlas och förvaltas. Rammstein tror jag vi har tillräckligt av på resten av låtarna, så kanske får de referenserna vila lite här.

:D

Edit: Rensat bort trasiga länkar.

palm:
Ja, vad säger man....

Detta är inte min bakgård om jag säger som så....sen att ni blir så jmf med DM fattar jag inte alls. På min tid (när jag var liten, hemma på mammas gata i stan) så var DM rätt hård syntmusik och eftersom jag själv ha levt ett antal år med ynnesten att gå och permanenta mig för att se ut lite som Joey THE hardrocker Tempest så vet ni att DM inte spelades på stereon i mitt rum.

Men att jmf detta med DM blir då alltså väldigt konstigt...detta soundet är ju riktigt bra och alla detaljer, små fills, små sound ALLT planerat innnnn i miiiinsta detalj Sickan - och då menar jag bara på gott. Gillar detta riktigt, riktigt mycket.

Att ni sen är tre skickliga musiker är ju inte helt nytt men detta är NYTT för mig. Det är kanske som jazzen man måste nå en viss mognad innan man vågar känna syntharen inom sig - som en annan medlem uttrycker det :-) (i alla fall jag)

I just can´t get enough

/palm

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion