Forum > Demolåtar

Chrome - Beleive (2014-01-08)

<< < (8/11) > >>

cykeln:

--- Citat från: Emulator skrivet 15.08.2012, 15:29:31 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 15.08.2012, 08:48:57 ---6.14 var wernborgs orginallängd efter han klippt ihop min första mix med nyskrivet stick och solo. Den är nog närmare 8 minuter just nu:S

!

I min lyssning klockar den in på 3.07.1

--- Slut citat ---

Ja, sorry för rörig förklaring! W's första fil var 6,14. NUvarande är just 3.07, men i projektet i logc är det just nu uppe runt 8 minuter, innan det kokas ner :)

Så, 3.07 äro korrekt!

--- Slut citat ---
Det innebär att
1. , i alla fall enligt den gamla matematiken, introt inte är halva låten! :)
2 du redan gjort en radioedit - ta bort 7.1 så går den in i schlagerfestivalen :)

Emulator:
tack för det, cykeln =)

Meanwhile, har vi filat lite och fått ut version fyra. Inget direkt spänande, men jag har suttit och byggt lite småhårda synthljud som jag introducerar i vers två. Sedan ligger W's solo inlagt också, och en siste sång från JOnner, som egentligen kom med av misstag. Det saknas ett stick inan solot.

Så. Hur funkar solot i sig, och arret i vers två?
(andra synpunkter såklart välkomna)

hejhej :)

MaxB:
 Tycker solot skulle vara kortare och ganska ommgående skulle komma till ackordsvängen motsvarande där det sjunga "things... Got to move on" inte ligga kvar på samma ackord  och tappa fart. Sången soom kommer in efter solot skulle vara skönt om den också kom in med samma ackordsväng.

MaxB:
Förbannade t9

Emulator:
hate t9. Blir alltid fel så fort man skriver saker som normalt folk inte skriver :lol:

Är helt med på när sången borde komma in. den "gör" det också, om någon hade kommit ihåg att klicka mute på den region som skulle bort :D

Tappa fart vill vi ju inte att det skall göra. Får se över detta, i samband med att vi monterar ihop sticket.

tack för tyck maxb!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion