Forum > Demolåtar

Chrome - Beleive (2014-01-08)

(1/11) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Beleive
GRUPP: Chrome
GENRE: Elektronica
LÅTLÄNGD: 6,14
KOMPOSITÖR: Wernborg, Emulator, Jonnerstone
PRODUCENT: Wernborg/Emulator
EV. MEDVERKANDE: Jonnerstone
INSPELNINGSÅR: 2010-2014
FORMAT: mp3

Ny version 2014-01-07
[mp3=200,20,0,left]http://chrome.perfectbounce.se/believe2014.03.mp3[/mp3]

http://chrome.perfectbounce.se/believe2014.03.mp3

Har haft en något längre resa mot vanligtvis när Chromelåtar brukar ta form. Började hos mig med en helt annan text och melodi. Sen flyttade hela arret till Emulator och fick första omgången Chromekläder. Jonnerstone ylade in en slask med en vers och refräng till denna. Därefter är den tillbaka hos mig där text färdigställs...

Blade Runner:
Tycker om när den nuvarande sångaren sjunger (kanske bara saknas lite mer jävla anamma i fraseringarna) för det känns som om en mix av DM´s Faith å Violator skivor då. Gillar inte den torra trumman när Mick.E kommer in men det e väl bara en smaksak å kanske att man vänjer sig åsså!! Annars  :wub:

Marruschkka:
Snygg låt fast lite monotont, men tror ni gillar det :D

Det kommer bli snyggt med Jonners leadsång, en mycket bra låt-idé är detta!

/Marre

Dividend:
Du sjunger helt adekvat i denna, Wernborg. Väldigt depechemodesque låt f ö :D Katedralverb på dig så tror jag det t o m lätter bättre än Jonnerstoned.

Förslag: Behåll det monotona stuket men gör tonartshöjning till dominanten eller parallellen och sätt Michael där på ljusare sjungande.. Förbättra gitarrsolot

Äh, gör vad ni vill. Men det blir nog en bra låt det här.

MaxB:
Den här sångaren fungerar, enligt mig, på låten. Skön känsla i sångmelodin och den framförs på en skönt sätt av sångaren. Det är både driv i låten och tillbakalutat på samma gång.
Jag upplever att kicken tar för mycket av hela ljudbilden (ändra via volym eller eq?) men det kan bero på lurarna som bjuder på mer bas än en del andra lurar.

Vid 207-289 tänker jag på hur Mark Knoppfler skulle spelat kompgitarren som är till vänster. Soundet kunde vara hans men han spelar inte lika relaxat (slappt  :P) utan har ofta mer "spets", i sitt komp. Jag tror hans spelstil skulle fungera super här, men det är bara en idé som flög genom huvudet så glöm den inspirationen.

Gillar tyngden i låten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion