Forum > Demolåtar
Chrome - Beleive (2014-01-08)
Eddi:
EQ hör nog bättre än jag men jag tyckte det var ett dim på slutet som passade bra. Den klart mest bluesiga Chromelåt jag har hört och jag gillar nuvarande version starkt både vad gäller arr, sång och gura som placerade låten nånstans mellan DireStrait och ZZ Top. Verkligen skönt driv i låten om sedan Jonnerstone lägger lead blir det som vanligt en helt ny dimension till det hela trots allt skulle jag tro.
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 10.08.2012, 00:24:32 ---Härligt, sunkig Deltablues förstärkt med all sköns moderna synthredskap, men f-n där kom den jädra speakerrösten (Clinton??) igen och förstörde alltihop! :P Som tur var styrde Mississippiångaren rätt igen och träskbluesen kom tillbaka med ett läckert gitarrsolo. Gillar monotonin, det skoningslösa elgurefisset på tvåan och fyran och trä(sk)smaken i akkeguran. Perfekt arrad men sluta inte låten med ett övertydligt fissmoll, tillbakahållet är bäst.
--- Slut citat ---
Tänk vad en akustiskt gitarr kan dra i väg tankarna mot deltablues. :wub: Kul att du gillar det mesta. Tyvärr får du nog dras med spoken word då och då. Det är ju lite av vårt trademark trots allt. Tillsammans med en del andra detaljer som ofta ingår förstås.
Slutet med mollackordet har du helt rätt i. Det ska bort. Tack!
--- Citat från: Eddi skrivet 10.08.2012, 00:50:34 ---EQ hör nog bättre än jag men jag tyckte det var ett dim på slutet som passade bra. Den klart mest bluesiga Chromelåt jag har hört och jag gillar nuvarande version starkt både vad gäller arr, sång och gura som placerade låten nånstans mellan DireStrait och ZZ Top. Verkligen skönt driv i låten om sedan Jonnerstone lägger lead blir det som vanligt en helt ny dimension till det hela trots allt skulle jag tro.
--- Slut citat ---
Dimmigt i öronen tror jag. :D
Roligt att låten går hem och Dire straits kan jag förstå kopplingen till om man enbart tänker på kompgitarren i solot, men ZZ Top? Det hör tack och lov inte jag. :D
Kul att du gillar drivet. Syntbasens malande åttondelar gör ju mycket av drivet i denna låt. Jonnerstone kommer lyfta den ytterligare så klart.
Nu har låten varit hos Emu i snart en vecka. Hoppas själv att få höra vad som hänt där snart. :D
Emulator:
Tjo allihop! Tack för massa tyck.
Sitter och petar lite med låten, och har ett uppslag:
Jonners röst på igen på denna. Lite annan filtrering av basen, petat lite på arpeggion, osso lite annat småfix.
jonnerstone:
Får file not found :unsure:
Emulator:
Hade stavat fel i länken. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida