Forum > Demolåtar
Chrome - Beleive (2014-01-08)
spacetrucker:
Lite enformig... men på rätt sätt :D. Avslappnad.
Jo, bastrumman tyckar jag också har för hög volym. Om man lyssnar på riktigt låg volym är den det enda som hörs.
Gillas
Space
Wernborg:
--- Citat från: Blade Runner skrivet 06.08.2012, 17:40:29 ---Tycker om när den nuvarande sångaren sjunger (kanske bara saknas lite mer jävla anamma i fraseringarna) för det känns som om en mix av DM´s Faith å Violator skivor då. Gillar inte den torra trumman när Mick.E kommer in men det e väl bara en smaksak å kanske att man vänjer sig åsså!! Annars :wub:
--- Slut citat ---
Hehe. Helt rätt prickat. Ogenerade referenser både till Personal Jesus och I feel you såklart. Den torra trumman när Mick.E kommer in??? Den torra bastrumman hör egentligen inte till arret utan var mer en illustration till min parhäst Emulator när han färdigställer arret sedan. Den skulle visa att jag ville ha en något klickigare baskagge än i grundkompet. Kanske jag hade lite för hög volym på den också ja. Kul att du tycker sången funkar, men jag lovar att Jonnerstone kommer göra låten rättvisa på ett annat sätt.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.08.2012, 20:01:59 ---Snygg låt fast lite monotont, men tror ni gillar det :D
Det kommer bli snyggt med Jonners leadsång, en mycket bra låt-idé är detta!
/Marre
--- Slut citat ---
Yes, monotoni we like. :wub:
Tack för lyssning.
--- Citat från: Dividend skrivet 06.08.2012, 20:41:55 ---Du sjunger helt adekvat i denna, Wernborg. Väldigt depechemodesque låt f ö :D Katedralverb på dig så tror jag det t o m lätter bättre än Jonnerstoned.
Förslag: Behåll det monotona stuket men gör tonartshöjning till dominanten eller parallellen och sätt Michael där på ljusare sjungande.. Förbättra gitarrsolot
Äh, gör vad ni vill. Men det blir nog en bra låt det här.
--- Slut citat ---
Ett katedralreverb kommer inte göra mig till en bättre sångare än Jonnerstone. :lol: Du är kul du, men stort tack ändå.
Ang. solot ja. Eventuellt har vi sax på gång till denna. En "liker" från Facebook hörde av sig och ville testa ett solo. Kanske jag klipper ihop nån slags duett/duell där. Vi får se vad det ger.
--- Citat från: MaxB skrivet 06.08.2012, 20:45:52 ---Den här sångaren fungerar, enligt mig, på låten. Skön känsla i sångmelodin och den framförs på en skönt sätt av sångaren. Det är både driv i låten och tillbakalutat på samma gång.
Jag upplever att kicken tar för mycket av hela ljudbilden (ändra via volym eller eq?) men det kan bero på lurarna som bjuder på mer bas än en del andra lurar.
Vid 207-289 tänker jag på hur Mark Knoppfler skulle spelat kompgitarren som är till vänster. Soundet kunde vara hans men han spelar inte lika relaxat (slappt :P) utan har ofta mer "spets", i sitt komp. Jag tror hans spelstil skulle fungera super här, men det är bara en idé som flög genom huvudet så glöm den inspirationen.
Gillar tyngden i låten!
--- Slut citat ---
Tack för sångberöm. Se ovan.
Ang. kicken. Se ovan.
Ang. 207-289. Hörde med Mark, men han hade fullt upp tyvärr.
Tungt är bra. Tack för tyck.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.08.2012, 20:50:08 ---Lite enformig... men på rätt sätt :D. Avslappnad.
Jo, bastrumman tyckar jag också har för hög volym. Om man lyssnar på riktigt låg volym är den det enda som hörs.
Gillas
Space
--- Slut citat ---
Bastrumman knasig ja.
Avslappnad är också ett bra ord. Gillar den beskrivningen. Tack.
Tack alla för feedback så här långt. Vi filar vidare.
hogge:
Faan pöjk, det är lite hårdrock över det här :D
Jäkligt skön tyngd i detta.. Påminner väldigt mycket om Depeche Mode (under deras tyngre period), vilka jag aaaaldrig lyssnat på - så se det som ett höftskott...
Hur som helst.. Bra skit är det i alla fall... Riktigt bra...
Wernborg:
--- Citat från: hogge skrivet 09.08.2012, 01:10:20 ---Faan pöjk, det är lite hårdrock över det här :D
Jäkligt skön tyngd i detta.. Påminner väldigt mycket om Depeche Mode (under deras tyngre period), vilka jag aaaaldrig lyssnat på - så se det som ett höftskott...
Hur som helst.. Bra skit är det i alla fall... Riktigt bra...
--- Slut citat ---
Höftskottet är mitt i prick så klart.
Depeche kan vara hårdrock!!!
Tack för lyssning och kul att du gillar det. :)
equality:
Härligt, sunkig Deltablues förstärkt med all sköns moderna synthredskap, men f-n där kom den jädra speakerrösten (Clinton??) igen och förstörde alltihop! :P Som tur var styrde Mississippiångaren rätt igen och träskbluesen kom tillbaka med ett läckert gitarrsolo. Gillar monotonin, det skoningslösa elgurefisset på tvåan och fyran och trä(sk)smaken i akkeguran. Perfekt arrad men sluta inte låten med ett övertydligt fissmoll, tillbakahållet är bäst.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida