Forum > Demolåtar

Behöver smakråd, bekräftelse eller totalsågning

<< < (7/10) > >>

Dividend:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 01.08.2012, 23:19:26 ---Att du skulle gilla slingan hade varit en riktigt högoddsare  :lol:

--- Slut citat ---

:lol:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 01.08.2012, 23:19:26 ---
Vi kan väl konstatera efter dom här åren på KR att vi inte har samma tonspråk även om våra smakvägar ibland korsas  :) Uppskattar i vilket fall att du också försökte göra en mer objektiv analys fast att din egen subjektiva åsikt inte gick i linje. Det är inte lätt alla gånger!

Finns igen ambition här att göra nåt komplicerat och svårlyssnat, ambitionen är väl mer att det ska låta äkta och komma från hjärtat och inte så utstuderat...det ska vara lätt att ta till sig...eller nåt

--- Slut citat ---

Nej, jag vill ju för det mesta göra det jag gör, så att folk kan ta till sig det! (Jag med)
Komplicerat? Nej, det menade jag inte. Mozart gjorde teoretiskt mycket avancerade symfonier och sonater (sonat form, kontrapunkt som han utvecklade från Bachs till en som var hans egen.)
MEN även om man inte är skolad i musikalisk teori, kan man ändå uppskatta  Mozart's pianokoncert no 21 i C dur. (Hans mest kända, så du har nog hört den, men ändå:)

Den här är väl till nästa skiva med er grupp (???). Det låter som linkin park-musik och en smula kommersiellt (eftersom innovativitet icke var där att finna (för mig)).

SLäng in mig på orkestrala arr i låtarna, som t ex Dimmu Borgir gör. Då jävlar! :lol:

jonnerstone:

--- Citat från: Dividend skrivet 02.08.2012, 08:32:15 ---

Nej, jag vill ju för det mesta göra det jag gör, så att folk kan ta till sig det! (Jag med)
Komplicerat? Nej, det menade jag inte. Mozart gjorde teoretiskt mycket avancerade symfonier och sonater (sonat form, kontrapunkt som han utvecklade från Bachs till en som var hans egen.)
MEN även om man inte är skolad i musikalisk teori, kan man ändå uppskatta  Mozart's pianokoncert no 21 i C dur. (Hans mest kända, så du har nog hört den, men ändå:)

--- Slut citat ---

Här tappade du mig lite, vet inte riktigt vad du menar och vad det är som knyter an till mitt tidigare inlägg  :unsure: :D

Jag e både musikteoretiskt och praktiskt skolad, har läst två år musikhistoria (så jag har mer än bra kunskaper om alla dom stora kompistörerna och deras stilar och verk), improvisation mm mm. Får/ska man inte göra enkel och igenkännande musik då eller missförstår jag dig?

Spelar inte så stor roll, förstod bara inte riktigt var musikteori och Mozart kom in bilden  :lol:

Emulator:
uuhhhh  :huh:

hm  :blink:
 :wacko:

jag blir ärligt talat inte klok alls på detta. Först lyssningen tycker jag det låter som "en grymt bra sångare har valt en omöjlig slinga bara för att han minsann kan och inte är vem som helst". Grymt bra sång är det, imponeras hur du glider sömlöst mellan  röstlägen. efter lite till lyssning gillar jag det mer. Då känns det bättre, och inte konstlat.

Antar att det handlar om du/ni vill ha en hit, eller en låt för alla die hard fans. Fansen, kommer efter första chocken att älska den, men det fastnar nog itne vid första påseendet.

tror jag.

eller. fan, jag vet inte. jag får lyssna mer och återkomma :)

Eddi:
Nu kan jag inte hålla mig i alla fall. Testa med att lägga grundtonen på tersen både i vers o refräng det kommer att bli en oväntad upplösning.

Dividend:
Jonnerstone: Vet inte vad jag babblar om :D

Gick nog bara igång på det där med komplexitet. Menar förstås att ALL musik måste gå att förstå sig på (för att vara bra, för den personen). Komplexiteten spelar noll roll :)

Huruvida din låt är komplicerad eller ej, har jag dock ingen aning om :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion