det finns ett enda på blocket och inte i närheten.
Nu vet inte jag hur du räknar, men jag får det till 12st 
http://www.blocket.se/dalarna?q=Roland+TD-3&cg=0&w=3&st=s&st=u&st=b&ca=6&l=0&md=th
- Jo men jag bor i Örebro utan bil, o de allra flesta vill inte skicka ett trumset av naturliga orsaker, så det måste vara i närheten och HÄR finns det inga

eller det finns några få men inget intressant.
Alessis DM10 är väl inte så illa. Har för mig att man kan choka cymbalerna och att de har hyfsade triggar så att man kan trigga kantslag, choka cymbaler osv. Har du möjlighet så skulle jag varmt rekomendera dig att testa känslan i lite olika kits. Det handlar ju också om att få in rätt feeling.
Tänkte du använda de inbyggda ljuden eller ta ljuden från en dator?

- DM10 är tyvärr ute ur bilden, de valde att göra det settet betydligt större än normalt, så pass stort att det inte skulle få plats här så jag fick börja om på noll igen i tankegångarna. Denna gången gick jag faktiskt i mätte upp några sett för att få en uppfattning om storleken o provade ett antal set också. Jag gillar nog TD-4Kx2 bäst om jag inte skrev fel nu, men det blir för dyrt.
Mina alternativ som jag ser det nu:
- Roland HD3 - känns som väldigt stor peng för vad man får: ett set som inte kan byggas ut eller förändras på något sätt. Det låter dock bra och snaren känns bra, men tomsen är för små för att vara behagligt. Dock bra byggkvalitet o allt sådant. 6200 någonstans.
- Roland TD4-X2(k?) Ett kompakt set men inte mikroskopiskt och fullt utbytbart osv, mesh all around, trevligt på i princip alla sätt o vis, utom priset, 8600 någonstans stannar det på.
- Chansa på thomann settet och inte vänta mig att ljuden är bra nog för att spela på utan att jag helt enkelt använder modulen för att koppla till dator o kör något vettigare där helt enkelt. Kommer troligen då inte få riktigt roland kvalitet på pads men det kanske duger. kostnad 6000.
- Vänta på beg, men det dyker inte upp mycket i Örebro trakten.
Det intelligentaste är väl att satsa på TD4'at och ta fram plånboken helt enkelt, men jag vill inte lägga så pass mycket så jag sitter fn fast i tankegångarna.