Har missat denna. Kollade snabbt igenom alla svar, men ingen verkar koppla låten till Motown och speciellt Diana Ross. Men det gör jag. Skulle kunna tänka mig en kör (dvs du 3-stämmigt) som blandar sig i ibland.
Finfint sjunget
Är inte så förtjust i trummorna som låter lite plastiga - digitaltrummor?
Gillar pizzicatot på cellon. Särskilt det upprepande.
Bra låt med mycket atmosfär och drama.
Motown??? Diana Ross??? Inte för att jag hör likheten men jag blir ju väääldigt stolt över den kopplingen. Tack!

Hagis jobbar på ny version efter alla goda råd och synpunkter här i tråden

Bra låt, bra sjunget om både lead och stämmor. Har hört dig förut men inte så här bra. 
Tycker det låter färdigt om både arr och mix och det enda jag kan ha synpunkter på är bara smaksaker. Här kommer de iaf:
Pizzicatot låter jättebra till att börja med men det känns som att det kanske blir för mycket i längden.
Tycker inte att det låter så burkigt men i mina lurar låter det som att både sångreverbet och sitar-cembalon ligger i mono, vilket ger ett burkigt intryck. (Jag gillar monoreverb på leadsång men får alltid höra att det låter burkigt när jag själv använder det.
)
En leadsynth med något flöjtigt ljud ligger så där mitt-emellanstarkt i mixen, ska den höras eller inte?
Övning ger färdighet... eller som i det här fallet... ett visst uppsving av teknik-kunnandet gör underverk

Hagis har fått de råa sångfilerna och kommer att byta ut burken

Personligen tycker jag att flöjten ligger rätt där den ligger i bakgrunden, den tog över för mycket när jag provade att höja den... i mitt tycke i alla fall. Jätteglad att du lyssnade och tack för synpunkter.
Snygg låt...bra sjunget!
S:en känns lite vassa i mina Sennheiser in-earlurar.
Sedan jobbar gate på trummorna jättekonstigt i introt in till takten.
Och...Trummorna ska väl dundra in mer än sådär va!?
Tänk Phil Collins...det ploppar ju tyvärr.
Men detta är en klar 3/5 och med bättre ljud så närmar vi oss en 5:a!
Oooj... vi jobbar som fasen för att få din femma ska du veta

Kanske s:en blir lite mindre vassa efter att Hagis mixat om sången... och jo... vi har tänkt på Mr Collins och Hagis har dragit på gaten mer och mer för varje version... nästa kanske dundrar som du vill... vi får väl se vad du tycker om den! Tack för lyssning och kommentar!
en sustainad bas -> Taurus-pedal bas ?! 
Finns som gratis-plugin...
Tack för den MaxB

Nedladdad om inte till denna... så kanske till nästa låt. Kanon!