Skrivet av: MaxB
Ja det knäpper från hög volym.
Det är en fin text det här, 'visan om visan' liksom. Jepp så är det nog.
Kul att du gillar texten - tack för det!
Skrivet av: Eddi
Betydligt bättre ljud i denna version 3 än i ettan men det är lite knäppningar kvar (lverslag tror jag) vid 94 -99 och 110
Låten då - ja det är lustigt jag har väl inte hört den förräns idag men jag kan ha svurit på att jag har hört den förut hjärnan spelar mig ett spratt jag har ju hört Alatars version och läst din text oc utfallet blev precis så här. Bra gitarr och jättebra sång och kanontext 11 små troll allt bra förutom överslagen då.Knäppen kvar - jepp. Men bra att det blev lite bättre.
Kul att du gillar text, sång och gura - känns bra!
Skrivet av: equality
En eloge för din text (som alltid), finurlig och så rätt. Jag tycker det är jättebra. Skulle fånga en livepublik direkt, typ Västerviksfestivalen. Ljudmässigt går det väl att putsa men det är sekundärt.Tack som f-n för de orden! Västerviksfestivalen!

Precis min tanke om det ljudmässiga
Skrivet av: Håkan Nilsson
Fin visa som sagt. Bra fart och klurig text.
Tack för det Håkan!
Skrivet av: Alatar
Haha! :-) Här är man inte online någon dag och då händer det grejer.
Härlig version.
Själv har jag inte än hunnit göra en ny version av min. Men när jag hör det här blir jag genast inspirerat!
Fina utsvävningar du gör. Men det finns en ändring som jag personligen inte tycker om. Du har bytt ut ett dur ackord mot ett moll ackord! Ackordet sammanfaller med stället, där du sjunger "och i moll". På något sätt passar det inte in känner jag.
Tycker att du lugnt kan sjunga om "moll", även utan att spela moll. (Du sjunger ju om visor i allmänhet och inte om just denna.)
Mix-mässigt tycker jag att din röst är något för långt bort. Lite mer närhet skulle vara bättre, tycker jag. Men S-ljud har jag inte stört mig på när jag lyssnade på version 3.
Går det att få gitarren lite "mjukare" och rundare? Alltså inte mycket, men lite grann.Näe här kan man inte vara bort för det händer alltid saker.

Kul att du blir inspirerad!
Jag la ett moll där just för att texten säger moll. Tyckte också först att det kändes lite konstigt men efterhand har jag vant mig så jag kör nog så ett tag till i alla fall.
Tack också för synpunkter på närhet och mjukhet - jag provar lite olika inställningar och pluggar här för att hitta en variant som jag snabbt kan få fram för såna här livinspelningar.
Ser fram mot din version!
Skrivet av: Asti
Bra text och bra sjunget och spelat!
Är det digital dist som sprakar lite här och var?
Synd, men det är väl lätt fixat....
/Asti
Tack för de orden - det glädjer mig mycket!
Digital dist var ordet.
Ja det är ju bara att sjunga om med lite mindre volym - 2,30 min.
Skrivet av: tigersoul
Klippningen får du ordna, men annars var det en intressant truddelutt som blev riktigt bra
Din röst passar väldigt bra för den här typen av låtar tycker jag. Någon ville ha lite mjukare framtoning men jag vet inte riktigt, jag tycker det låter riktigt passande. Möjligen kunde du tona ut de största utsvängningarna en liten aning men några stora problem är det då inte i mina öron!
Skrivet: idag kl. 14:24:57Vad kul att du tycker det! Tack som f-n!
Jag ska tänka på det där med utsvävningar.
Alatar
Citat från: tigersoul skrivet idag kl. 14:48:06
Din röst passar väldigt bra för den här typen av låtar tycker jag.
Håller med där. Du har en jättefin visröst.Oj - tack igen!